اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«جبران باسیل»:

باید دولت وحدت ملی در لبنان تشکیل شود

وزیر خارجه لبنان با توجه به شرایط کنونی کشور اعلام کرد که «بهتر است در سایه مرحله کنونی، دولت وحدت ملی در کشور تشکیل شود.»

 باید دولت وحدت ملی در لبنان تشکیل شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» رئیس حزب «جریان ملی آزاد» لبنان امروز جمعه اعلام کرد که «ما هیچ گونه اقدامی مبنی بر اجبار به پذیرش طرح‌ و برنامه دیگران برای تشکیل دولت وحدت ملی را قبول نخواهیم کرد.»

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه مشکلات موجود بر سر راه تشکیل دولت به راه‌حل‌های منطقی نیاز دارد، گفت: پیچیدگی‌های مربوط به اهل تسنن ارتباطی به ما در تشکیل دولت وحدت ملی ندارد، زیرا این مشکل به ماموریت سعد الحریری مربوط می‌شود.

جبران باسیل تصریح کرد که به دلیل عضویت «طلال ارسلان» در حزب جریان ملی آزاد، در جریان موانع و مشکلات جریان‌های دروزی و سوسیالیتسی برای تشکیل دولت وحدت ملی لبنان، قرار داریم.

وزیر خارجه لبنان افزود: بر توزیع عادلانه پست‌های وزارتی و سهم ریاست جمهوری لبنان در دولت وحدت ملی که دارای موقعیتی استراتژیک است، تاکید داریم.

وی افزود: سعد الحریری نخست وزیر لبنان باید نکاتی را که بر اساس آن، گزارش پیشرفت مربوط به مساله تشکیل دولت وحدت ملی را ارائه کرده است، بیان کند.

جبران باسیل همچنین به نقض حریم هوایی کشورش توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ۱۴۱۸ نقض حریم هوایی لبنان، تهدید دائمی علیه لبنان محسوب می‌شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنانی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ۲۲ اردیبهشت‌ماه، از تاخیر در روند تشکیل دولت در لبنان انتقاد و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی با حضور جریان های مختلف سیاسی شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول