اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

پاسخ سپاه به تروریست‌ها دندان‌شکن بود

امام جمعه موقت همدان با محکومیت حادثه تروریستی اهواز که موجب شهادت تعدادی از هموطنانمان شد، گفت: به همت سپاه پاسداران و نیروهای مسلح پاسخ دندان‌شکنی به ترویست‌ها داده شد.

پاسخ سپاه به تروریست‌ها دندان‌شکن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه تقوا مایه نجات انسان‌هاست، اظهار کرد: تکیه بر تقوا باعث سعادت فرد در زندگی دنیوی و اخروی می‌شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) از دعاهای عالی این امام همام سخن به میان آورد و گفت: ایشان در فرازی از دعاهای خود می‌فرمایند «خداوندا! به من عمری کرامت کن که صرف راه تو شود و خواسته‌های تو از من تامین شود، هنگامی که عمر من مورد سوء استفاده شیطان قرار گرفت آن لحظه مرا قبض روح کن تا مورد سوء استفاده شیطان قرار نگیرم».

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اگر عمر انسان در راه رضای خدای متعال صرف شود هزار سال آن هم کم است، گفت: اگر این عمر در راه شیطان و هوای نفس بگذرد هرچه کمتر باشد بهتر است.

وی صحیفه سجادیه را یکی از کتاب‌های موثر و دارای گنجینه‌ای ارزشمند دانست و با بیان اینکه در این کتاب نکات مهم اخلاقی و اجتماعی بیان شده است، افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه ضمن اینکه راز و نیاز با خداوند را به تصویر کشیده است، درس‌ زندگی مسلمانان را هم ارائه کرده است.

جوادی افزود: بکاء و گریه در محضر خداوند متعال از دیگر موضوعات مورد توجه حضرت زین‌العابدین(ع) بود، البته این گریه معمولی نبود بلکه رنگ و بوی سیاسی داشت و برای جلوگیری از فراموشی نهضت عاشورا انجام می‌شد.

وی کمک به فقرا آن هم به صورت پنهانی را از دیگر خصوصیات امام سجاد(ع) برشمرد و با بیان اینکه ایشان در دعاهای خود امور فقهی، تربیتی و عرفانی را به تصویر کشیده‌اند، مطالعه صحیفه سجادیه را به همگان توصیه کرد.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته نیروی انتظامی، از حافظان نظم و امنیت در جامعه تقدیر کرد و افزود: باید با همکاری هم در راه حفظ امنیت در کشور تلاش کرد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که موجب شهادت تعدادی از هموطنانمان شد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب وعده داده بودند به همت سپاه پاسداران و نیروهای مسلح پاسخ دندان‌شکنی به ترویست‌ها و جنایتکاران داده شد.

جوادی با بیان اینکه این جنایتکاران گوشمالی خوبی شدند، گفت: 40 نفر از سرکردگان تروریست‌ها به هلاکت رسیدند که پاسخ به موقع سپاه جای قدردانی دارد.

وی برگزاری رزمایش بزرگ بسیجیان در کشور را پاسخی دشمن‌شکن به استکبار جهانی و تروریست‌ها دانست و از صدا و سیما خواست رهنمودهای مقام معظم رهبری در این رزمایش بازپخش شود تا در عمل نیز مورد توجه مسوولان و مردم قرار گیرد.

در پایان نیز تجمع اعتراضی دانشجویان همدان نسبت به FATF با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول