اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تجهیز 6 پیمانکار آزادراه تهران - شمال به تجهیزات اجرای رویه بتنی/ رویه بتنی تا ۵۰ سال کار می‌کند

وزیر راه و شهرسازی با تعریف از آزادراه تهران شمال به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی کشور، گفت: 6 پیمانکار این پروژه به تجهیزات اجرای رویه بتنی مجهز شده‌اند.

تجهیز 6 پیمانکار آزادراه تهران - شمال به تجهیزات اجرای رویه بتنی/ رویه بتنی تا ۵۰ سال کار می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان عملیات حفاری تونل شرقی البرز در منطقه 2 آزادراه تهران شمال پایان یافت و حفاری از دو طرف تونل به هم رسید. 

این مراسم که با حضور دست‌اندرکاران آزادراه تهران- شمال انجام شد به عنوان نقطه عطفی در مهندسی کشور محسوب می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار داشت: پروژه آزادراه تهران- شمال به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی ایران است و در حوزه مهندسی سیویل پروژه‌ای به این بزرگی در تاریخ مهندسی ایران وجود ندارد. 

عباس آخوندی ادامه داد: فناوری قوی و استفاده از رویه بتنی به صورت گسترده بر این آزادراه اجرا شده است. پروژه تماما ابنیه فنی است. 

وی ادامه داد: 18 دستگاه تونل و 18 دستگاه پل در منطقه‌ یک آزادراه تهران- شمال وجود دارد و در این مسیر 32 کیلومتری، 32 کیلومتر تونل به صورت دوطرفه اجرا شده است. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تونل 4500 متری تالون دومین تونل بزرگ جاده‌ای ایران پس از تونل البرز است که 4500 متر پوسته دوم در آن اجرا شده است و این اتفاق بزرگی است. 

وی اظهار داشت: همزمان عملیات اجرایی منطقه دو به طول 22 کیلومتر هم آغاز شده است که 67 درصد مسیر تونل و پل است؛ منطقه 2، 44 دستگاه تونل دارد و در 22 کیلومتر مسیر 32 کیلومتر تونل اجرا می‌شود. 

آخوندی با بیان اینکه 6 پیمانکار در آزادراه تهران- شمال به تجهیزات اجرایی رویه بتنی مجهز شده‌اند،‌گفت: همه مسیر آزادراه دارای رویه بتنی است و این بسیار ارزشمند است. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کشور ما ا مکان تولید سیمان از سنگ‌های معدنی وجود دارد از سویی دیگر قیمت جهانی قیر رو به افزایش است و امروز رویه بتنی ارزان‌تر از این اجرا می‌شود. 

وی اظهار داشت: رویه بتنی 25 سال عمر مفید اسمی دارد اما تا 52 سال هم به طول می‌انجامد و کمترین هزینه را برای بهره‌برداران دارد. 

بنابراین گزارش در این مراسم همه معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مختلف راه و مسکن حضور داشتند. 

این مراسم با وجود بارش شدید باران و سرمای هوا اجرا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول