اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مدیرکل سامانه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا به فارس خبرداد

توافق برای رد و بدل اطلاعات گمرک و سامانه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حوزه انبارها

مدیرکل سامانه‌های ستاد مرکزی مبارزه با باقاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اطلاعات گمرک و اطلاعات سامانه هوشمند جریمه فرار بارنامه نیروی انتظامی هنوز به اشتراک گذاشته نشده، گفت: توافق شده اطلاعات گمرک درباره انبارها با ما تبادل شود.

توافق برای رد و بدل اطلاعات گمرک و سامانه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حوزه انبارها

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت سامانه‌ها گفت: 90 درصد از سامانه‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحلیل، طراحی، استقرار و عملیاتی شده و اکنون در فاز توسعه قرار دارد و تنها پرونده سامانه‌های قاچاق کالا و ارز که مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی است و تحلیل و طراحی آن با محوریت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، باقی مانده است. 

مدیرکل سامانه های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این سامانه‌ها داده‌های مورد نظر خود را دارند اما بصورت 100 درصد تبادل اطلاعات بین این سامانه‌ها انجام نشده است.

وی بیان داشت: اطلاعات گمرک و اطلاعات سامانه هوشمند جریمه فرار بارنامه نیروی انتظامی هنوز به اشتراک گذاشته نشده و اگر این موضوع انجام شود این امکان فراهم می‌شود تا الگوریتم‌های کشف کالای قاچاق را در سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا را اجرا کرده و خطر پذیری قاچاق را بالا ببریم. 

مدیرکل سامانه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: از 9 سامانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون 8 سامانه که عبارتند از سامانه‌های شناسه کالا، رهگیری، جامع تجارت، حوزه پورتال ارزی سامانه یکپارچه اطلاعات ارزی، اعتبارسنجی، انبارها و محل نگهداری و تخلیه آنها کامل شده و تنها سامانه باقی مانده سامانه پرونده‌های قاچاق است. 

مدیرکل سامانه‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  درباره اینکه چرا بین وزارت صنعت و همچنین گمرک ایران در مورد سامانه‌ها نگهداری کالا اختلاف وجود دارد؟ آیا  اطلاعاتی که درباره انبارها در سامانه ثبت می‌شود در اختیار وزارت  صنعت و گمرک قرار نمی گیرد که وزارت صنعت، ثبت بیش از 510 هزار خودرو را در سامانه جامع انبارها اعلام می‌کند اما گمرک از این موضوع بی‌اطلاع است؟ بیان داشت: ماده 32 و 35 آئین‌نامه اجرای ماده 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخصا تصریح کرده که تمامی تبادل اطلاعات باید از سامانه جامع تجارت عبور کند و این اطلاعات در سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت شود. 

وی افزود: در سامانه انبار‌ها حدود 517 هزار مرکز تخلیه و بارگیری ثبت شده و اکنون وارد فاز رسید حواله شده‌ایم تا صحت سنجی داده‌ها را بالا ببریم.

دهقانی‌نیا بیان داشت: حدود 38 هزار دیتا  گمرک ایران در حوزه انبارها ، دارد و این را باید تبادل کرد و توافق شده که این هفته این اطلاعات رد و بدل شود. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول