اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد

طوفان در کمین سیستانی‌ها

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ توده هوای سرد و افزایش شیب فشاری در نوار شرقی کشور، یکشنبه و دوشنبه در منطقه سیستان باد شدید (80 تا 90 گاهی بیش از 90 کیلومتر برساعت) سبب طوفان گردوخاک خواهد شد.

طوفان  در کمین سیستانی‌ها

علی ملاشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و پیرو اطلاعیه جوی شماره 27 پنج شنبه 12/7/97، با نفوذ توده هوای سرد و افزایش شیب فشاری در نوار شرقی کشور، یکشنبه و دوشنبه در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید (80 تا 90 گاهی بیش از 90 کیلومتر برساعت) سبب طوفان گردوخاک خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در برخی نقاط جاده های زابل-زاهدان، زابل-نهبندان و زاهدان-نهبندان و زاهدان - بم و محورهای مواصلاتی غرب استان نیز گردوخاک سبب کاهش موقتی دید می شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار پیش‌بینی می شود و وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان رخ خواهد داد، گفت: از یکشنبه دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان حدود 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.

ملاشاهی ادامه داد: بعدازظهر امروز در ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق استان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و بادشدید لحظه ای انتظار می رود.

وی با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تحت تاثیرجریانات چرخندی منطقه کم فشار در شمال اقیانوس هند ( حدود 10 تا 15 درجه شمالی و 65 تا 70 درجه شرقی) شکل گرفته و به احتمال زیاد طی 24 ساعت آینده به طوفان گرمسیری تبدیل می شود، بیان کرد: در صورت تشکیل و تقویت، این طوفان به سمت شمال غرب و سواحل جنوبی عمان حرکت خواهد کرد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ضروری است کشتی‌های فراساحل که در این محدوده تردد دارند تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول