اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر سوریه در لبنان: بحران سوریه در مرحله آخر خود قرار دارد

سفیر سوریه در لبنان تأکید کرد بحران سوریه در یک چهارم پایانی خود قرار گرفته و این پیروزی‌ها به منافع آمریکا و غرب صدمه وارد کرده است.

 سفیر سوریه در لبنان: بحران سوریه در مرحله آخر خود قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان اعلام کرد پیروزی‌های میدانی سوریه به منافع آمریکا، غرب و متحدان آنها ضربه وارد کرده است.

وی به وبگاه «العهد» گفت این طرف‌ها در راستای اجرایی کردن اهداف خبیث خود به اقداماتی مانند کمک مالی به تعدادی از آوارگان روی آورده‌اند اما طرح‌هایشان حتما شکست خواهد خورد.

وزارت دفاع روسیه 18 جولای گذشته مرکز استقبال و اسکان آوارگان را در سوریه دایر کرد تا در روند بازگشت آوارگان به کشورشان تسهیل ایجاد شود. علاوه اینکه حزب‌الله نیز با ایجاد مراکزی از آوارگان سوری داوطلب بازگشت درخواست کرد اسامی خود را ثبت کنند و از آن زمان روند بازگشت آوارگان بیشتر شده است.

سفیر سوریه در لبنان ادامه داد بحران سوریه در 15 دقیقه آخر خود قرار دارد و شرط بندی‌های برخی بر روی این بحران، با پیروزی‌های بیشتر دولت و ملت سوریه و نیز متحدان آن نقش بر آب خواهد شد.

در پانزدهم مارس 2011  (بیست‌وچهارم اسفند 1389) پروژه آشوب‌های سوریه کلید خورد. پس از وقوع حادثه‌ای در جنوب این کشور ـ‌استان درعاـ عده‌ای از مردم سوریه طی یک اعتراض صنفی، خواهان مطالباتی از دولت بودند که با ورود ارتش، درگیری بین معترضین و نظامیان آغاز شد و ظرف یکی دو ماه، این آشوب‌ها سراسر سوریه را تحت‌تأثیر خود قرار داد.

بر اساس گزارش‌ها، تا کنون حدود 300 هزار نفر در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 5 میلیون نفر دیگر آواره شده‌اند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول