اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تجمع دانشجویان انقلابی در اعتراض به تصویب CFT مقابل مجلس+ فیلم

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مختلف تهران دقایقی پیش در اعتراض به تصویب CFT در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع دانشجویان انقلابی  در اعتراض به تصویب CFT مقابل مجلس+ فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مختلف تهران و مردم دقایقی پیش ( صبح یکشنبه 15 مهر 97)  در اعتراض به تصویب CFT در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

بنابراین گزارش دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی همچون «مشکلات اقتصادی با FATF حل نخواهد شد»، «حرف ملت ما نه به FATF»، « برخلاف برجام FATF حتی ضمانت هم ندارد»، «سکوت صدا و سیما تیشه بر ریشه امنیت ملی»، «مجلس و دولت بیدار شوند»،  «برجام هسته‌ای را برد FATF امنیت و اقتصاد را می‌برد»، «استقلال کشور را به بازی نگیرید»، « FATF خسارت جبران ناپذیر»  از نمایندگان مجلس خواستند تا با عدم رای به لوایح FATF، جلوی خطرات احتمالی را بگیرند.

 


جمعی از نمایندگان سابق مجلس، چهره‌های سیاسی و اساتید دانشگاه نیز در جمع دانشجویان و مردم دیده می شوند.

دانشجویان با خود طومارهایی مبنی بر مخالفت مردم با لوایح FATF را به همراه دارند.

 

جمعی از دانشجویان در کنار دیوار مجلس شورای اسلامی زنجیره انسانی تشکیل داده‌اند و با سردادن شعارهای « مرگ بر آمریکا» ، « مرگ بر اسرائیل» ، « نماینده ملت fatf » خیانت» اعتراض خود را نشان می‌دهند.

 

* کسانی که به CFT رای دادند باید رای خود را شفاف اعلام کنند 

حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس با حضور در جمع دانشجویان معترض ضمن ابراز نگرانی از تصویب لوایح FATF گفت: در ماجرای برجام وعده دادند که مشکلات اقتصادی مردم را حل می‌کنند، اما نه تنها برجام مشکلی را حل نکرد بلکه بر مشکلات کشور نیز اضافه کرد. 

وی تصریح کرد: امروز نیز به بهانه حل مشکلات اقتصادی مردم با مدیریت یویوگونه که یک بازی کودکانه است خودشان در بازار دلار مشکل ایجاد کردند و جای گفت‌وگو و ادله فراوانی در این قضیه وجود دارد که این اتفاقات معمولی نبود. 

این نماینده مجلس گفت: به لطف خدا و برکت خون شهدا و با وجود رهبر معظم انقلاب که در امتداد ائمه هدی پرچمداری اسلام را به دست گرفته است تهدید‌ها به فرصت تبدیل خواهد شد. امروز هزینه برجام این بلوغ را در کشور ایجاد کرده است تا مردم نسبت به مسائل این چنینی حساس شوند و این اتفاق بزرگی است. 

وی تاکید کرد: آقایان دیگر احساس خطر می‌کنند و مجبورند در پشت درب‌های بسته تصمیم گیری کنند، احساس خطر آن‌ها به حدی است که حتی از یک پیامک هم واهمه دارند به گونه‌ای که تمام دستگاه‌های امنیتی با کسانی که پیامک‌ها را به نمایندگان ارسال کردند برخورد می‌کنند و از آن‌ها تعهد می‌گیرند که چرا به یک نماینده پیامک داده اید سوال این است که آیا رابطه بین وکیل و موکل باید این گونه باشد چرا یک موکل نمی‌تواند برای وکیل خود پیامک بزند و حرف خود را بگوید پس رابطه بین وکیل و موکل چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه مشکلات را حل و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد، گفت: اگر تا امروز خیلی‌ها تلاش می‌کردند چهره خود را مخفی کنند، اما در جریان تصویب CFT نقاب از چهره آن‌ها برداشته شد از این رو دیگر کسی نمی‌تواند یک روز اینجا و روز دیگر در جای دیگری باشد. 

این نماینده مجلس گفت: کسی حق ندارد مسئولیت خود را به گردن دیگری بیندازد از این رو هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید من نمی‌توانم پاسخگوی مردم باشم، اگر نماینده‌ای را دعوت کردید و به دانشگاه شما نیامد آن را برای صد بار هم که شده اعلام کنید امروز باید در جامعه مطالبه گری درست کنند. 

نماینده مردم مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب گفته اند من به مردم امید دارم پس مردم باید آتش به اختیار عمل کنند، هنوز اول کار است و ما باید مطالبات خود را ادامه دهیم ما باید شفاف سازی کنیم در واقع کسانی که امروز به CFT رای دادند باید رای خود را شفاف اعلام کنند و این باید مطالبه مردم و دانشجویان باشد.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس از صبح امروز در حال بررسی CFT در مجلس هستند.

در ادامه قسمتی از فیلم تجمع دانشجویان و مردم را مشاهده کنید

 

 

                             

 

لازم به ذکر است، دانشجویان در پایان این اجتماع تاکید کردند که مطالبه گری خود را در مراحل بعد از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول