اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

زنگنه:

رشته‌های دریایی باید تقاضا محور باشد/ ورود دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عرصه آموزش نوین رشته‌های دریایی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه رشته‌های دریایی باید تقاضا محور باشد از ورود این دانشگاه به عرصه آموزش نوین رشته‌های دریایی خبر داد.

رشته‌های دریایی باید تقاضا محور باشد/ ورود دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عرصه آموزش نوین رشته‌های دریایی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، زنگنه در اولین نشست کمیته مدیریت راهبردی رشته های دریانوردی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در آموزشکده فنی و حرفه‌ای بندر انزلی(شهید خدادادی) با بیان اینکه باید رشته‌های دریایی را به یک رشته تقاضا محور تبدیل کنیم گفت: از تمام پتانسیل‌های سرمایه‌های انسانی، مدیریتی، آموزشی و تجهیزکننده در امور فوق استقبال می‌کنیم.

وی خواستار تلاش و جدیت بیشتر و ایجاد کمیته اجرایی توسط روسای آموزشکده های مرتبط شدند تا در جهت گیری سیستماتیک، زمینه ایجاد استاندارد ملی در رشته‌های دریایی در آموزشکده های 4 استان مورد نظر به طور پایدار شکل گیرد.

زنگنه، ابراز امیدواری کرد از سال تحصیلی 99-98 با برنامه‌ریزی و سرفصل‌های جدید دروس استاندارد شده در رشته‌های دریایی به صورت تخصصی‌تر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در امر مهارت آموزی دانشجویان خود، وارد عرصه آموزش نوین رشته‌های دریایی شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، برنامه‌های هم افزایی بیشتر در زمینه تغییر و بروز رسانی سرفصل‌های دروس دریایی و تشکیل اردوی پیش دانشگاهی برای آشنایی با رشته‌های دریایی و تدوین استانداردهای شرایط پذیرش دانشجو، با توجه به مولفه های آموزشی – جسمی – روانی و زبان تخصصی و نیز توانمندسازی اساتید و مدرسان در قالب برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و همچنین تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها را در حوزه دریایی برای دریافت استاندارد مدیریت کیفیت (ISO) ، مشارکت همه جانبه دستگاه های ذیربط و دست اندرکار در این حوزه را برای برطرف کردن موانع و ضعف های موجود خواستار شد.

زنگنه، از کمیته راهبردی رشته های دریایی خواستار ایجاد بستر سازی مضاعف در جهت تولید سرمایه انسانی ملی برای سازمان های دریانوردی کشور و تقویت نگرش خودکفایی برای آینده کشور و منطقه در این حوزه شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول