اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تداوم جوانگرایی در اوقاف گلستان

تغییر در اداره اوقاف گنبدکاووس با شعار تعهد و جوانگرایی

در ادامه روند جوانگرایی مدیرکل جوان اوقاف و امور خیریه گلستان، یک جوان مومن و انقلابی دیگر رئیس اداره اوقاف شهرستان گنبدکاووس شد.

تغییر در اداره اوقاف گنبدکاووس با شعار تعهد و جوانگرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هنوز چند ماهی از تغییر تحسین برانگیز در منصب مدیرکلی اوقاف و امور خیریه استان گلستان و حضور حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی‌فرد»، یکی از فرزندان شهدا و مدیران جوان، انقلابی و تحصیل کرده بومی نمی‌گذرد که موج تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعتماد به جوانان در مدیران در این اداره کل به راه افتاده و موجبات شادمانی جوانان سراسر استان را فراهم کرده است.

این مدیرکل جوان که در هفته گذشته در نخستین گام خود حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان یکی از طلاب جوان اما با تجربه در امور فرهنگی و مذهبی را به سمت رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه منصوب کرد و حال در دومین گام خود، قدمی بلندتر برداشته و در اقدامی شایسته پس از حضور حجت‌الاسلام «نصرت‌الله جعفری» رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس در منصب کارشناس فرهنگی اداره کل، «صالح محبی» از جوانان مومن، انقلابی و بومی شهرستان گنبدکاووس را به عنوان سرپرست این اداره منصوب و معرفی کرد.

این اقدام شایسته که موجب تحسین و تشکر بسیاری از مسوولان، مدیران و به ویژه جوانان شهرستان گنبدکاووس شد، موجب شد تا با تدابیر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف گنبدکاووس در دفتر امام جمعه این شهرستان و در فضایی بسیار صمیمی و سرشار از عواطف انسانی و انقلابی برگزار شود.

امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه با تقدیر از احترام و بزرگ شمردن جایگاه امام جمعه و برگزاری جلسه در دفتر وی که به نوعی متصل به بیت‌النور ولایت است، اظهار کرد: انتظار ما از همه عزیزان همین مهربانی، سعه صدر و رفتار توام با تکریم و عزت نفس است که نشانه ایمان و برادری بر مینای دین و شریعت و است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه فضای شهرستان گنبدکاووس نسبت به اداره اوقاف و امور خیریه فضای مهربانی و صمیمیت است، افزود: این فضا مرهون تلاش‌های چند ساله حجت‌الاسلام نصرت‌الله جعفری است که در طی مدت مسوولیت خود با تواضع و فروتنی تعامل را سرلوحه کاری خود قرار داده بود.

وی با تاکید بر اینکه دست یاری و همکاری‌مان را تقدیم صالح محبی رئیس جدید اداره اوقاف شهرستان گنبدکاووس می‌کنیم، ادامه داد: از هر کمکی برای ارتقای جایگاه و انجام صحیح ماموریت‌های این اداره دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم همه عزیزان مسوول در شهرستان نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس نیز در این جلسه با تقدیر از جوانگرایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، با اشاره به اینکه به لطف تدابیر امام جمعه گنبدکاووس که پدر معنوی شهرستان هستند وحدت در این شهرستان بی‌مثال است، اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از برکات نظام و انقلاب است.

آخوند عبدالباسط نوری‌زاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه را یکی از حامیان و تلاشگران حوزه تقریب و وحدت مذاهب و اقوام دانست و گفت: ما خدمات موثر ایشان را در این حوزه فراموش نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه همواره آغوش باز و روی گشاده‌ای برای اهل تسنن داشته است، خاطرنشان کرد: گنبدکاووس خانه همیشگی مدیران تلاشگران این اداره کل است و امیدواریم تعامل همیشگی ما با این عزیزان تداوم داشته باشد.

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در این آئین با اشاره به اینکه در زمان تصدی مسوولیت در سال 1391 تنها سه موقوفه اجاره‌ای در گنبدکاووس وجود داشت، تصریح کرد: با اینکه حوزه جغرافیایی اداره ما تا «خراسان شمالی» و «میامی» در استان سمنان می‌رسید ظرف مدت کوتاهی با تلاش بی‌وقفه پرسنل شهرستان گنبدکاووس به عملکرد 100 درصدی رسیدیم.

حجت‌الاسلام نصرت‌الله جعفری با اشاره به تشکیل انجمن وقف در حوزه‌های مختلف در شهرستان گنبدکاووس، گفت: در حوزه فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجرای دقیق نیات نیز بارها مورد تقدیر استانی و کشوری قرار گرفته و برنامه‌های بزرگ و شاخصی را اجرایی کردیم.

سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در این آئین با تقدیر از اعتماد مدیرکل اوقاف استان گلستان به جوانان و نیروهای بومی، تاکید کرد: به عنوان نماینده جوانان نسل سوم انقلاب تلاش خواهم کرد تا فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به بقاع متبرکه و ملجا دلهای مومنان تلاش کرده و دستورات مدیرکل محترم را به سرعت در این اداره اجرایی کنم.

صالح محبی با بیان اینکه زحمات حجت‌الاسلام جعفری در این مسند بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: امیدوارم با تزریق نیروی جوانی و بهره‌مندی از مشاوره‌هایی که برگرفته از تجارب ارزنده ایشان است روز به روز وضعیت اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس را ارتقا ببخشیم.

وی با دعوت از همه جوانان، نخبگان و فرهیختگان شهرستان گنبدکاووس برای کمک و یاری به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، گفت: نگاه علمی و تخصصی به توسعه فعالیت‌های این اداره در چارچوب احیا و تثبیت موقوفات و اجرای صحیح و مناسب با نیاز روز می‌تواند شتاب ما را در موفقیت بیشتر کند.

حال و پس از این تغییرات ارزنده و با محوریت جوانگرایی به نظر می‌رسد باید منتظر سایر تغییرات در این اداره کل و حضور نیروهای جوان در سایر پست‌های ستادی و در ادارات شهرستانی بود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول