اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

جنبه‌های فرهنگی در گردشگری مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه همدان گفت: برخی صنعت گردشگری را فقط در بعد اقتصادی آن می‌بینند در حالي که بايد به جنبه‌های فرهنگی آن نیز توجه کرد.

جنبه‌های فرهنگی در گردشگری مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: گردشگری و جهانگردی موضوعی است که خداوند در قرآن انسان‌ها را به آن دعوت کرده تا در زمین سیر کنند و از آن درس بگیرند.

وی با بیان این که انسان در سفر و مشاهده نقاط مختلف دنیا درس می‌گیرد٬ فرهنگ‌های خوب را می‌آموزد و کوله‌باری از این فرهنگ‌ها را به سرزمین خود باز می‌گرداند، افزود: حال همدان به عنوان پایتخت گردشگری در آسیا معرفی شده و اخیراً سفرای فرهنگی بیش از 50 کشور به همدان آمدند تا با تاریخ و تمدن کهن این استان آشنا شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به این که گردشگران از کشورهای مختلف جهان می‌آیند تا با تاریخ این سرزمین از نزدیک آشنا شوند، گفت: در این میان لازم است به گونه‌ای رفتار کنیم تا اخلاق و رفتار زیبای کشور ما در تبلیغ دین ما و اسلام تأثیر بگذارد.

محمدی اضافه کرد: برخی صنعت گردشگری را فقط در بعد اقتصادی آن می‌بینند در حالی که باید به جنبه‌های فرهنگی آن نیز توجه کرد تا زمانی که یک گردشگر به کشور خود بر می‌‌گردد٬ فرهنگ دینی و اخلاقی ما را برای کشور خود ببرد.

وی در ادامه به اهمیت گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: هر نقطه‌ای از جهان، درسی برای انسان دارد به عنوان مثال اهرام مصر، کاخ‌های باشکوه یا خرابه پادشاهان دوران گذشته به ما می‌گویند هیچ ظلم و اندوخته‌ای ماندنی نیست و هر قدرت زمینی روزی نابود می‌شود.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه اشاره کرد و گفت: امور معیشتی مردم باید دغدغه مسئولان باشد و تأمین نیازهای آن‌ها مسأله ضروری در انجام وظیفه آنها باشد.

وی خطاب به آنهایی که برای رسیدن به امیال دنیایی خود دست به هر کاری می‌زنند، گفت: تاریخ نشان داده بزرگ‌ترین ثروت‌ها نابود شده‌اند و زیر خاک رفته‌اند پس اختلاس‌گران هم اطمینان داشته باشند روزی ثروت‌هایشان را در این دنیا می‌گذارند و میهمان خاک می‌شوند.

محمدی با تأکید بر این که از دولت و مسؤولان امر می‌خواهیم با مجرمان اقتصادی برخورد مناسب قضایی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مردم انقلابی نیز همیشه با یکدیگر متحد هستند و نقشه‌های شوم دشمنان را ناکام می‌گذارند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول