اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس اداره اوقاف دامغان خبر داد

تغذیه و اسکان روزانه 11 هزار نفر در موکب دامغانی‌ها در کربلا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: روزانه 11 هزار نفر در موکب امام رضا (ع) که از سوی مردم دامغان برپا شده است، در کربلا تغذیه و اسکان داده می‌شوند.

تغذیه و اسکان روزانه 11 هزار نفر در موکب دامغانی‌ها در کربلا

حجت‌الاسلام مرتضی میرکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان در جریان پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد: امسال برای سومین سال پی‌درپی این توفیق را داریم که موکبی در شهر کربلای معلی برپا کنیم.

وی ادامه داد: موکب دامغان با نام موکب امام رضا (ع) در کربلای معلی هم شامل اسکان و هم تغذیه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه روزانه 11 هزار نفر در موکب امام رضا (ع) تغذیه و اسکان داده می‌شوند، تصریح کرد: این تغذیه در قالب ناهار و شام است و تا الآن خیران هم کمک‌های خوبی داشته‌اند.

میرکو با اشاره به اینکه اهمیت پیاده‌روی اربعین بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: استقبال مردم ایران و شیعیان سراسر دنیا از پیاده‌روی اربعین کم‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین حسینی خاری در چشم دشمنان جهان شده است، تصریح کرد: همه باید این جریان را تقویت و کمک کنند تا در اربعین امام حسین (ع) سهمی برای خودمان قرار دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه خیلی‌ها با کمک‌های مالی‌شان بازار اربعین را گرم نگه می‌دارند، اضافه کرد: خیلی‌ها هم با حضور خودشان در کربلا این بازار را گرم می‌کنند؛ از کسانی که قدرت مالی دارند، می‌خواهیم به موکب‌ها کمک و آن‌هایی که شرایط جسمانی خوبی دارند، در این راهپیمایی شرکت کنند.

میرکو راهپیمایی اربعین را زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و تصریح کرد: اتحاد، همبستگی و انسجام خوبی بین مسلمانان، شیعیان و آزادی‌خواهان عالم برقرار است.

وی با اشاره به اینکه امسال خیلی از دشمنان شیعه و عاشورا دست به دست هم دادند تا اربعین را کم‌رنگ کنند، اظهار کرد: آنها کور خوانده‌اند و یقین داریم مردم ایران و مسلمانان جهان یک‌بار دیگر در اربعین حسینی «لبیک یا حسین (ع)» را سر خواهند داد.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول