اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

در حاشیه بازدید اعضای مجمع نمایندگان کرمان مطرح شد

گلایه از نگهداری اسناد ملی کرمان در فضای نامطلوب و مخروبه/بی‌توجهی به میراث و هویت کشور

اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور بازدید و از وضعیت فیزیکی این مرکز انتقاد کردند.

گلایه از نگهداری اسناد ملی کرمان در فضای نامطلوب و مخروبه/بی‌توجهی به میراث و هویت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حبیب الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور با بیان اینکه هرگز تصور نمی‌کردم که در چنین مکانی اسناد ملی نگهداری می‌شوند که امری سؤال‌برانگیز است، اظهار داشت: وضعیت فضای فیزیکی این مجموعه بسیار نامطلوب است به همین دلیل امیدواریم، اسناد ملی در این ساختمان مخروبه سالم بمانند.

وی بیان داشت: استان کرمان با پیشینه تاریخی غنی که در بخش اسناد دارد، جزو ذخایر ملی این کشور است، اما با ابراز تأسف در حال حاضر هویت و تاریخچه مردم این مرز و بوم در یک فضای غیر مطمئن نگهداری می‌شود به‌طوری که ممکن است با کوچکترین لرزش و یا اوضاع نامناسب جوی شاهد از بین رفتن آن‌ها باشیم.

 

نیکزادی‌پناه تصریح کرد: باید این وضعیت به دولتمردان منعکس شود تا در بودجه 98 ردیف اعتباری به آن اختصاص دهند و در حداقل زمان ممکن نسبت به احداث یک ساختمان جدید و یا انتقال اسناد از این مرکز اقدام و فضایی در خور شأن مردم این منطقه مهیا شود.

عدم وجود دستگاه اسکنر و خاک‌گیر/اعتبار نداریم

معصومه رفیع‌پور مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور اظهار داشت: این مرکز شناسنامه اسناد این کشور است که همگی باید در راستای حفاظت و حراست از آن‌ها کوشا باشند، اما وضعیت اسفبار آن موجب نگرانی ما در انجام این وظیفه خطیر است.

وی تعداد کارکنان مرکز اسناد ملی کرمان را 21 نفر دانست که تنها یک نفر از آن‌ها کارشناس ارزشیاب است و افزود: عدم وجود دستگاه اسکنر و خاک‌گیر از جمله مشکلات این مجموعه است که امیدواریم با مساعدت مجمع نمایندگان بتوانیم، حداقل با توجه به وضعیت موجود عکس این اسناد را داشته باشیم.

رفیع‌پور با اشاره به اینکه زمین مرکز اسناد متعلق به میراث فرهنگی است، عنوان کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون نتوانستیم، سند این زمین را اخذ کنیم و همچنین اعتباری برای احداث ساختمان جدید نداریم که می‌طلبد، مجمع نمایندگان در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

وی اسناد ملی را میراث و هویت یک کشور و گنجینه‌ای گرانبها خواند و ابراز داشت: امام جمعه کرمان که در جریان وضعیت نامناسب مرکز اسناد ملی هستند به دلیل بی‌توجهی به آن بسیار افسوس خوردند و برای هرگونه کمک به این مجموعه اعلام آمادگی کردند، امیدواریم، سایر مسؤولان مربوطه نیز در این مورد احساس وظیفه کنند و به یاری ما بشتابند.

انتهای پیام/80001/ژ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول