اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فارس گزارش می‌دهد

آمادگی جمعیت هلال‌احمر فارس برای فصل بارش/ موفقیت تابستانی و آمادگی زمستانی

فارس از استان‌هایی است که بالاترین آمار وقوع حوادث جاده‌ای و تصادف را به خود اختصاص می‌دهد که امداد رسانی موثر در زمان وقوع بحران در کاهش تلفات ناشی از این حوادث نقش بسزایی دارد.

آمادگی جمعیت هلال‌احمر فارس برای فصل بارش/ موفقیت تابستانی و آمادگی زمستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، فارس امسال در پاییز و زمستان شاهد افزایش سطح بارندگی نسبت به سال‌های قبل خواهد بود که احتمال وقوع حوادث جاده‌ای را افزایش می‌دهد. برای مواجه شدن و امادگی برای این فصل نیاز به پیش بینی و چاره‌اندیشی از هم اکنون است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس با اشاره به لزوم آمادگی برای فصل بارش و سرد برای امدادرسانی در استان به خبرنگار فارس می‌گوید: به همین منظور جلسه‌ای برای تحلیل وضعیت جوی فصل بارش با حضور دستگاه‌های عضو این کارگروه به میزبانی جمعیت هلال‌احمر برگزار شده است.

فیض‌الله جعفری ادامه می‌دهد: برای اینکه در زمان وقوع حوادث احتمالی با فرا رسیدن فصل سرما در فارس از آمادگی و توان لازم برخوردار باشیم لازم است تا هماهنگی و همکاری میان تمامی دستگاه‌های عضو این کارگروه از پیش ایجاد شود.

 

وی با تاکید بر اصل آموزش به عنوان بازویی توانمند در زمان وقوع بحران و حوادث اظهار می‌کند: در طرح زمستانی هلال‌احمر تمامی تمهیدات با هدف اثر بخشی به هنگام در نظر گرفته می‌شود و آموزش اعضا از اهمیت بسزایی در این حوزه برخوردار است تا بتوانند با بالاترین سطح کارایی در زمان وقوع حوادث وارد عمل شوند.

جعفری از برنامه‌ریزی واقع‌گرا برای استفاده از تمامی امکانات موجود از سوی جمعیت هلال‌احمر استان خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: هلال‌احمر فارس با بهره‌گیری از توان منابع انسانی و آموزش از جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار است و در ماموریت‌های بحرانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره عملکرد شاخصی داشته است.

این مقام مسوول تصریح کرد: انبارهای امدادی جمعیت هلال‌احمر فارس برای اجرای طرح امداد زمستانه و مواجهه با حوادث احتمالی فصل سرما از هم اکنون تجهیز می‌شوند.

موفقیت تابستانی و آمادگی زمستانی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان نیز با تاکید بر اهمیت آمادگی برای امداد و نجات در زمان وقوع بحران عنوان می‌کند: در طرح تابستانی جمعیت هلال‌احمر فارس که از 24 خرداد ماه 97 شروع و در 31 شهریور 97 پایان یافت، 483 عملیات امدادی به انجام رسید.

قدرت‌الله جمالی ادامه می‌دهد: در طول این مدت 66 پایگاه پست امداد و نجات در سراسر استان فعال و 187 نفر نیروی عملیاتی در این پایگاه‌ها مستقر بودند.

وی با ابراز رضایت از فعالیت این جمعیت در استان در حوزه عملیات امدادی اعلام می‌کند: سه چهارم این عملیات‌ در جمعیت هلال‌احمر کل کشور در این مدت در فارس انجام شده است و 529 تیم عملیاتی در این اقدامات مشارکت کرده‌اند.

این مقام مسوول با اعلام آمار حادثه دیدگان فصل تابستان در فارس بیان می‌کند: در این مدت یک هزار و 483 نفر حادثه دیدند که 256 نفر مصدومانی بودند که نیاز به انتقال به مراکز درمانی در طول جاده‌های مواصلاتی داشتند.

جمالی با تاکید بر اهمیت آمادگی جمعیت هلال احمر فارس برای برنامه‌ریزی امداد و نجات در فصل سرما می‌گوید: برگزاری نشست با بررسی الگوهای پیش بینی هواشناسی در محل جمعیت هلال احمر استان به منظور همین آمادگی مطلوب انجام شد که پلیس نیز در این جلسه مباحثی در مورد حوادث جاده‌ای ارایه کرد.

آمادگی در شهرستان‌ها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر فارس از آمادگی این جمعیت برای مواجهه با هر گونه حوادث طبیعی در شهرستان‌ها خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: با برگزاری جلسات در کلیه شعب استان از هم اکنون برای امداد و نجات در فصل سرما آمادگی داریم.

 

جمالی از وقوع بارش در آبان و بهمن ماه جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: بیشترین پیش بینی برای بارش در بهمن ماه گزارش شده است و تمامی انبارها، خودروهای عملیاتی، امدادگران تخصصی، نیروهای عملیاتی پایگاه‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر فارس از هم اکنون آماده رسیدن فصل سرما و بارش هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول