اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

فرماندار آشتیان:

آموزش‌های مهارتی موجب احیای اقتصاد در روستاها می‌شود

فرماندار شهرستان آشتیان ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان را موجب احیای اقتصاد در روستاها دانست.

 آموزش‌های مهارتی موجب احیای اقتصاد در روستاها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نظام‌الدین جهان میرزایی ظهر امروز در نشست شورای مهارت شهرستان آشتیان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی موجب احیای اقتصاد در روستاها می‌شود، اظهار کرد: امروزه در شرایط کنونی تعاریف و مفاهیم شغلی تغییرات داشته است که لازمه یادگیری آن کسب مهارت و دانش‌های مورد نیاز است و ارائه این آموزش‌ها در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که وجود دارند، صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: ساکنین روستاها می‌تواند با حضور در دوره‌های مهارتی که به‌طور رایگان ارائه می‌شود در منازل خود با راه‌اندازی شغل‌هایی در قالب مشاغل خانگی موجب رونق اقتصادی روستاها شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با تشریح فعالیت و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اداره کل استان اظهار داشت: مأموریت اصلی سازمان ارائه مهارت به افراد شاغل است، چراکه در آینده شغل‌های کنونی از بین رفته و مشاغل جدید و به روز به وجود می‌آید که آموزش فنی و حرفه‌ای متولی ارائه این مهارت‌ها است.

سعیدرضا شاه‌محمدی افزود: طی سیاست‌های ابلاغی سازمان مبنی بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای تقاضامحوری تشکیل شورای مهارت در استان و همچنین در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان در دستور کار قرار گرفته و با حضور مدیران و بخشداران و دهیاران شروع به فعالیت کرده است.

وی تصریح کرد: این اداره کل در راستای توانمندسازی مهارتی مناطق کمتر توسعه‌یافته کانکس‌های آموزشی در قالب گذر مهارتی احیا شده است که با استقرار در این مناطق گام مؤثری در توانمندی مهارتی افراد برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با آغاز به فعالیت این شورا در این شهرستان نیز شاهد شکوفایی خوبی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول