اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فرماندار نی‌ریز:

20 درصد اراضی کشاورزی نی‌ریز فاقد سند است

فرماندار نی‌ریز گفت: در شهرستان نی‌ریز 90هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد که 20درصد این اراضی فاقد سند مالکیت هستند.

20 درصد اراضی کشاورزی نی‌ریز فاقد سند است

به گزارش خبرگزاری فارس در نی‌ریز، محمدرضا امیری ظهرامروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: این جلسه به منظور پیگیری هرچه سریعتر مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان از جمله وضعیت گلخانه سیدالساجدین، تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی، مشکلات دامداران و وضعیت بیمه باغات است.

فرماندار نی‌ریز ادامه داد: اداره جهادکشاورزی بایستی هرچه سریعتر طرح گلخانه سیدالساجدین را به پایان برساند و آماده بهره‌برادری گردد.

وی در خصوص صادرات انار و انجیر نی‌ریز افزود: این حق مردم و کشاورزان شهرستان نی‌ریز است که بتوانند محصولات کشاورزی خود را از جمله انار و انجیر را به اسم خودشان و با برند این شهرستان به دیگر کشورها صادر کنند که این وظیفه رییس جهادکشاورزی است که این موضوع را پیگیری کند.

امیری گفت: دراین شهرستان 90هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد که 20درصد این اراضی فاقد سند مالکیت هستند که شامل 18هزار هکتار از اراضی شهرستان است.

در ادامه جلسه رئیس جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز در خصوص طرح گلخانه سیدالساجدین، بیان کرد: باتوجه به رایزنی‌های انجام شده با اداره برق جهت عملیات برق‌رسانی این پروژه، ان‌شاالله تا یک ماه آینده این مرکز آمادگی این را دارد که پروژه را به سرمایه گذاران تحویل دهد.

ذبیح‌الله سیروسی ادامه داد: از طرف استان سهمیه‌ای بابت کشت گیاه کلزا به شهرستان اختصاص داده شده است که متاسفانه بخاطر شرایط آب و هوایی  فعلا هیچگونه دستورکاری برای اجرای آن نداریم.

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده برای باغداران انار بخاطر آفات، نیاز است که 15 هکتار از باغات انار نی ریز در طرح tmp    قرار بگیرند که این طرح از طریق علم بیولوژیک با آفات ازجمله کرم گلوگاه مبارزه می‌کند .

سیروسی ادامه داد: که طبق دستور کار مشخص شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی اراضی که جزء مستثنیات هستند اجازه صدور سند داده می‌شود و زمین‌های تصرفی که جزء اراضی موات قرار دارند به تفسیر عکس‌های هوایی دهه 60 شامل این طرح بوده است.

وی بااشاره به مشکلات دامداران شهرستان، اظهارداشت: تا به اکنون طی جلساتی که با حضور دامداران شهرستان صورت گرفته مشکل عدم وجود منابع و نبود سرمایه در گردش باعث گردیده که این عزیزان از اقدامات اولیه همچون خرید علوفه دام‌هایشان با مشکل روبه رو شوند.

رئیس اداره جهادکشاورزی نی‌ریز گفت: جهت کمک به دامداران و حل این مشکل از رئیس بانک کشاورزی خواستاریم تا با قرار دادن سرمایه در اختیار دامداران کمک شایانی به این عزیزان کند.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد از طرف بانک کشاورزی به دامداران واقعی تسهیلاتی از منابع داخلی با سود 18 درصد تهسیلات داده شود اما به شرطی که دامداران  دارای دفترچه دام و دام‌هایشان دارای بیمه نیز باشد.

همچنین تسهیلاتی به مرغداران در صورت نداشتن معوقات داده می‌شود که مبلغ تسهیلات برای هر راس از دام سنگین تا سقف 5میلیون تومان و دام سبک  تا 600هزار تومان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول