اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل آبخیزداری سازمان جنگل‌ها در گفت‌وگو با فارس:

عملیات آبخیزداری با کمک صندوق توسعه ملی در کشور اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: عملیات آبخیزداری با کمک صندوق توسعه ملی در برخی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

عملیات آبخیزداری با کمک صندوق توسعه ملی در کشور اجرا می‌شود

هوشنگ جزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در جریان حضور در جلسه ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان سمنان اظهار کرد: جلسه‌های ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان سمنان به‌طور منظم برگزار می‌شود و رئیس این ستاد، مدیرکل و دبیر آن، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی ادامه داد: این جلسه با حضور همه بخش‌ها به‌ویژه تسهیل‌گرانی که با مردم در ارتباط هستند، برگزار می‌شود تا ارتباطی مؤثر بین بخش‌ها برقرار کند و بتوانیم به‌طور هفتگی اجرای برنامه طرح و توسعه را پایش و ارزیابی کنیم.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: یکی از شاخص‌های انتخاب حوضه آبخیز در اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی را موضوعات کنترل فرسایش و رسوب در مجاری دارای مشکلات مرتبط با کم‌آبی قرار داده‌ایم.

جزی بیان کرد: هدف ما این است که از طریق آبخیزداری و آبخوان‌داری مشکلات را کاهش دهیم و همین بارندگی‌های کم هم بتواند نفوذ پیدا کند و از طریق چشمه‌ها و قنوات مورد استفاده قرار گیرد و به تغذیه سفره‌های زیرزمینی کمک کند.

وی با بیان اینکه تمرکز روی این شاخه‌های اصلی و حوضه‌های حساس است، تصریح کرد: در استان سمنان 10 حوضه آبخیز انتخاب شده که تقریباً تمام شهرستان‌ها را پوشش می‌دهد و حدود 21 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه برای استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تأکید کرد: 10 میلیارد تومان هم از محل منابع استانی در حوزه عمرانی استانداری سمنان تعهد شده است که به این مبلغ اضافه شود؛ در حوضه‌هایی که مردم با مشکلات سیل و مسائل مرتبط با کم‌آبی مواجه هستند، باید کارهای ویژه انجام دهیم.

انتهای پیام/74035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول