به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی در خصوص چرایی ناموفق بودن بازیهای رایانهای ایرانی در جذب کاربر، اظهار داشت: اگرچه طراحان بازیهای رایانهای در ایران توانستهاند به مهارتهای خوبی دست یابند اما هنوز از نظر گرافیکی قادر به رقابت با همتایان خارجی خود نیستند. ساخت این بازیها به تکنیکها و تجهیزاتی نیاز دارد و از آنجایی که سرمایهگذاری چندانی در این زمینه انجام نمیشود، نمیتوان امکانات و ابزارآلات موردنیاز را تهیه کرد.
مادامی که از بازیهای رایانهای ایرانی حمایتهای مالی نشود فراگیری چندانی به دست نمیآورند
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازیهای رایانهای را نباید صرفا پدیدهای برای سرگرمی کودکان و نوجوانان دانست، افزود: تولیدکنندگان بازیهای رایانهای برای گسترش محصولات خود به حمایتهای مالی نیاز دارند؛ برای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی در حوزه بازیهای رایانهای باید مشوقهایی در نظر گرفته شود. مادامی که از بازیهای رایانهای ایرانی حمایتهای مالی نشود فراگیری چندانی به دست نمیآوردند.
تبلیغات موثر یکی عوامل مهم در جذب مخاطب در بازیهای رایانهای
وی تبلیغات را یکی عوامل مهم در جذب مخاطب و کاربر دانست و بیان کرد: متاسفانه فعالان عرصه بازیهای رایانهای از توانایی و ظرفیت تبلیغات غافل شدهاند و فقط در موارد محدود تبلیغی در این زمینه از صداوسیما پخش میشود؛ تبلیغات باید وسیع، گسترده، اثرگذار و فراگیر باشد. در غیر این صورت نتیجه دلخواه به دست نمیآید.
این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: اگرچه تبلیغات پشتیبانی برای رونق بازیهای رایانهای محسوب میشود اما در صورتی اثرگذار است که محصولات از کیفیت مورد قبول برخوردار باشند.
سعیدی با تاکید بر اینکه واردات بازیهای رایانهای محدود شود، خاطرنشان کرد: بازیهای خارجی حاصل سرمایهگذاریهای هنگفت و استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته است در نتیجه همتایان ایرانی قادر به رقابت با این محصولات نیستند، نکته حائز اهمیت جلوگیری از قاچاق بازیهای رایانهای است بسیاری از بازیهای موجود در بازار از مرزها و غیرقانونی وارد کشور شدهاند این نوع اقدامات از یک سو اقتصاد و از سوی دیگر فرهنگ را مورد هجمه قرار میدهد.
دریافت مالیات از بازیهای خارجی تا حدودی مانع گسترش این بازیها در کشور میشد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میتوان با دریافت مالیات از بازیهای خارجی تا حدودی مانع گسترش این بازیها در کشور شد، اما باید به دو نکته در این زمینه توجه کرد؛ نخست آنکه دریافت مالیات مشوقی برای افزایش قاچاق در این زمینه نباشد و دوم آنکه این اقدام باعث ایجاد انحصار برای بازیهای داخلی نشود زیرا در صورت ایجاد انحصار تولیدکنندگان داخلی ضرورتی برای پیشرفت و بهبود بازیها احساس نمیکنند.
انتهای پیام/60001/س