اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

زنان سیاه‌پوست 42 درصد بیشتر در اثر سرطان سینه می‌میرند

نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، زنان سیاه‌پوست در مقابل زنان سفیدپوست، 42 درصد بیشتر ممکن است در اثر سرطان سینه بمیرند.

زنان سیاه‌پوست  42 درصد بیشتر در اثر سرطان سینه می‌میرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، زنان سیاه‌پوست در مقابل زنان سفیدپوست، 42 درصد بیشتر ممکن است در اثر سرطان سینه بمیرند. 

محققان با تأکید بر این که این آمار تنها مربوط به ایالات متحده می‌شود، علت خطر بیشتر برای زنان سیاه‌پوست را نابرابری در دسترسی به خدمات بهداشتی اعلام می‌کنند. 

براساس اعلام مؤسسه سرطان‌شناسی آمریکا، مرگ و میر زنان مبتلا به سرطان سینه از سال 1980 تا پایان سال 2015، با بیش از 39 درصد کاهش رو به رو بوده است؛ این در حالیست که به همین میزان ریسک مرگ و میر در اثر این سرطان در زنان سیاه‌پوست افزایش یافته است. 

به گفته کارشناسان بهداشتی، علاوه بر تفاوت‌های نژادی میان سفیدپوستان و سیاه‌پوستان، نابرابری‌های بهداشتی و معمولا فقر بیشتر میان سیاه‌پوستان آنها را به میزان قابل توجهی بیش از دیگران در معرض خطر قرار می‌دهد.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده است، در دو سال اخیر نرخ مرگ و میر در اثر سرطان سینه در زنان سفید پوست حدود 42 درصد کاهش یافته است.

بررسی‌های محققان بیانگر آن است، زنان سیاه‌پوست بیش از زنان سفیدپوست مستعد ابتلا به سرطان سینه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول