اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آخرین وضعیت مرزهای چذابه و شلمچه + آخرین قیمت کرایه‌ها از مرز

در حالی‌که هر روز بر تعداد زوار اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه افزوده می‌شود، خدمات رسانی به زائران در این مرزها با همت زیادی در جریان است.

آخرین وضعیت مرزهای چذابه و شلمچه + آخرین قیمت کرایه‌ها از مرز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی، عبور و مرور زائران اباعبدالله(ع) از مرزهای چذابه و شلمچه روز به روز افزایش می‌یابد.

طبق گزارش و شواهد عینی خبرنگار فارس از مرز چذابه، در نزدیکی‌های این مرز ترافیک روانی وجود دارد اما جاده منتهی به چذابه جاده مناسبی نیست و شب‌ها بسیار تاریک است؛ به‌علاوه این جاده علی‌رغم بهسازی‌های انجام شده بسیار تاریک است.

اما نکته مثبتی که امسال دیده شده این است که زائران معطلی خاصی در خروج از کشور ندارند و در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستند؛ ضمن اینکه از نظر امنیتی نیز شرایط خوبی در چذابه حاکم است.

طبق آخرین آمار و اطلاعاتی که امروز صبح به‌دست آمده، کرایه مسیر چذابه ـ نجف برای هر با مینی‌بوس 10 هزار دینار و با وَن حدود 15 هزار دینار است.

اما ظاهرا اوضاع در شلمچه منظم‌تر و زیرساخت‌ها مهیاتر است. مسیرهای منتهی به مرز شلمچه نیز مانند چذابه شاهد ترافیک روان هستند و گره ترافیکی در آن‌جا وجود ندارد.

در شلمچه نیز کار خروج زائران با سرعت خوبی انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مواکب در هر وعده پخت‌وپز دارند و پذیرایی از زوار به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

طبق آخرین آمار، کرایه مسیر شلمچه - نجف برای هر نفر با اتوبوس یا مینی‌بوس حدود 10 هزار دینار و با وَن حدود 15 هزار دینار است.

گفتنی است به گفته خبرنگار فارس در عراق مواکب عراقی از شهر العماره و از مسیر این شهر تا نجف به‌صورت پرشور و فعال مشغول خدمات‌رسانی هستند و مشکلی از بابت خورد و خوراک برای زوار وجود ندارد.

برخی مسیرهای منتهی به نجف در برخی مناطق به‌دلیل ازدحام مشایه‌ها یا زائران پیاده، دچار ترافیک مقطعی هستند که باعث می‌شود مسیر مرزهای شلمچه و چذابه تا نجف از نظر زمانی حدود 2 تا 4 ساعت بیشتر به‌طول بیانجامند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول