اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

در جمع خبرنگاران عنوان شد

شناسایی200 هزار هکتار عرصه طبیعی مستعد توسعه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی200 هزار هکتار عرصه طبیعی مستعد توسعه گیاهان دارویی در استان خبر داد.

شناسایی200 هزار هکتار عرصه طبیعی مستعد توسعه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، گودرز باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید گیاهان دارایی اظهار کرد: بیش از 2 هزار گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 450 گونه آن دارویی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ، جاشیر خوراکی، کرفس کوهی و گل نرگس، آنغوزه، باریجه، آلوئه ورا، مورد معطر، گل محمدی را از گیاهان دارویی که قابلیت توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند اشاره و افزود: با  اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی در استان برای 12 هزار خانوار شغل ایجاد می‌شود.

باقری به برخی مشکلات اشاره و افزود: مشکلات بر سر راه توسعه گیاهان دارویی در استان عدم وجود کارخانه فرآوری و بسته بندی مناسب است.

وی از شناسایی  200 هزار هکتار عرصه طبیعی مستعد توسعه گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: مناطق شبلیز ، کوه سیاه ، کوه سفید ، دیلگون ، آجم و سبزنیرتنگ سرخ، زیلایی ، مارگون شرایط خوبی برای اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی دارند که در این زمینه اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

این مسؤول به حمایت‌های منابع طبیعی از بهره‌برداران گیاهان دارویی  اشاره کرد و گفت: تصریح کرد: حفاظت، نظارت فنی، و توزیع بذر رایگان، نظارت فنی از حمایت‌های مهم منابع طبیعی استان است.

انتهای پیام/82009




 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول