اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  دیگر رسانه ها

شما بفرماييد بدون حساب برويد بهشت!

خدمت به زوار ميتواند انواع متعدد داشته باشد ،از پدر و مادري كه با اينكه نگرانند فرزندشان طوري شود به او اذن ميدهند بيايد يا همسري كه از بچه ها مراقبت ميكند تا شوهرش بتواند اداي احترام به ساحت سيدالشهداء كند يا رئيس اداره اي كه ميتواند به زائري مرخصي بدهد...

شما بفرماييد بدون حساب برويد بهشت!

به گزارش فارس، یکی از دوستان اهل سماوه ام در نجف اشرف که سیدی روحانی ،اهل باطن و انصافا اهل وقت و روشن ضمیر است برایم رویایی که دیده بود را تعریف می کرد و من ان شاءالله نقل به مضمون میکنم:
می گفت در خواب دیدم روز قیامت شده است و جمعیت کثیری در صحرای محشر تنه به تنه ی هم و در تنگنا ایستاده اند وتا چشم کار میکند آدم بود که ایستاده بود.
در ادامه جلوی جمعیت دیدم کسی به شکل قاضی با روپوشی خاص و در حالتی که صورتش پوشانیده شده بود با چکش قضاوت در حال حسابرسی به حال خلائق است.
می گفت من در میان جمع چقدر چهره های آشنا میدیدم که در دنیا به نظرم اینها انسان های مهمی بودند اما آنجا از شدت گرما و تشنگی زبانشان در کامشان خشک شده بود و معطل حسابرسی و دچار مشکل بودند.
گفت تا اینکه از ته این جمعیت عجیب و غریب ما وارد صحرای محشر شدیم،به محض اینکه داخل جمعیت شدیم کسی که به شکل قاضی بود از جلوی جمعیت به ما اشاره کرد.ما گفتیم خدایا چه شد؟
اشاره کرد شما بیایید جلو. ما هم جلو رفتیم و در مقابل او ایستادیم.نگاهی به ما کرد و فرمود شما بفرمایید بدون حساب بروید بهشت!
گفتیم یا للعجب میان این همه جمعیت که اهل دین و دیانت هم درمیان آنهاست آخر ما چه عملی انجام دادیم که این لطف عظیم شامل حال ما شده است؟
با تأملی فرمود شما کسانی هستید که به زائران اباعبدالله خدمت کرده اید...

من که این داستان را شنیدم گفتم خوبست نکته ای را بگویم
درست است که خدمت به زوار امام حسین علیه السلام علی الظاهر همین کاری است که عرب ها میکنند و موکب داری و امثال ذلک، اما انصافا دایره ی خدمت فرای این حرفهاست،خصوصا برای کسانی که نمیتوانند مشرف شوند قابل تامل است.
خدمت به زوار میتواند انواع متعدد داشته باشد ،از پدر و مادری که با اینکه نگرانند فرزندشان طوری شود به او اذن میدهند بیاید یا همسری که از بچه ها مراقبت میکند تا شوهرش بتواند ادای احترام به ساحت سیدالشهداء کند یا رئیس اداره ای که میتواند به زائری مرخصی بدهد یا اهل ثروتی که میتواند با مالش خیلی ها را راهی زیارت کند یا کارمندی که کمک زائرین میکند تا کار اداری اش انجام شود یا فرزندی که پدر و مادر پیرش را چند قدم حرکت میدهد به نیت زیارت یا کسی که از میان راه زوار آشغال ها را برمیدارد و یا کسی که دست نوازش بر سر یتیمان عراقی و یا ایرانی می کشد.این دایره انقدر وسیع است که تمامی ندارد چرا که این خدمات از گوشه ی عرش از نگاه رحمة الله الواسعه یعنی سالار و سید شهیدان اباعبدالله الحسین روحی له الفداء مخفی نمی ماند،لذا فکری به حال خودمان و خدمت کردن به این سازه ی بی نهایت کنیم که در این دستگاه کاهی گم نخواهد شد.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول