اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

از تشکیل دو زائرسرای بزرگ تا راه‌اندازی 3 موکب در کربلا

مریانج به وقت اربعین

این روزها مردم مریانج زمان خود را به وقت اربعین تنظیم کرده‌اند، شهری کوچک با دل‌هایی بزرگ که با برپایی دو زائرسرای بزرگ در شهر و اعزام سه موکب به کربلا، تنها در فکر خدمت‌رسانی به زوار هستند.

مریانج به وقت اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مریانج شهری است که همه مردمانش عاشق سینه چاک حسین(ع) هستند، شهری که خدمتگذاری به زائران کربلا را مدال افتخار خود می‌دانند.

بی‌حکمت نیست که زائران حسین(ع) از روی شانه‌های همین شهر باید به کربلا بروند، شهری با مردمانی ساده، صمیمی و باصفا و مردانی با عزم آهنین... .

مردم مریانج زمان خود را به وقت اربعین تنظیم کرده‌اند، شهری کوچک با دل‌هایی بزرگ که این روزها تنها به فکر خدمت‌رسانی به زوارالحسین(ع) هستند.

شاید این رسم عاشقانه را در دوران دفاع مقدس نیز تجربه کرده بودند، زمانی که بیش از نیمی از مردانش در جبهه‌ها علیه بعثی‌ها مبارزه می‌کردند و زنان و سالخوردگانش در شهر مانده و از رزمندگان پذیرایی و برای پشتیبانی از جبهه‌ها نیز تلاش می‌کردند.

حال بعد از گذشت سی و اندی سال از دوران دفاع مقدس، مردم این شهر حماسه خلق می‌کنند و در پذیرایی از زائران اربعین حسینی همچون نگین انگشتر می‌درخشند.

مردم این شهر 10 هزار نفری این روزها سه موکب به شهر کربلا اعزام کرده و دو زائرسرای بزرگ نیز در شهر خود راه‌اندازی کرده‌اند تا از زائران هم در شهر خود و در هم در کربلا پذیرایی کنند.

زائرسرای ابوالفضلی(ع) با پذیرایی روزانه 5 هزار نفر در روز

اولین و بزرگترین زائرسرای اربعین غرب کشور توسط حسینیه ابوالفضلی سنگ بزرگ مریانج تشکیل شده است، زائرسرایی که پنجمین سال از حیات آن می‌گذرد.

مدیر زائرسرای ابوالفضلی مریانج با اشاره به این موضوع اظهار کرد: این زائرسرای از 15 روز مانده به اربعین کار خود را شروع کرده و میزبان مسافران کربلاست.

هادی مظاهری ادامه داد: این زائرسرا آمادگی پخت روزانه بین 3 هزار و 500 تا 5 هزار پرس غذای گرم در هر وعده را دارد و همین تعداد نیز می‌توانند به منظور اسکان شبانه در شهر حضور یابند.

وی بیان کرد: تمام امکانات جانبی از جمله درمانگاه، حمام، کفاشی، لباسشویی و... برای رفاه حال زائران در این زائرسرا فراهم شده است.

مدیر زائرسرای ابوالفضلی مریانج افزود: این زائرسرای عظیم تا هفت روز بعد از اربعین نیز به کار خود ادامه خواهد داد تا هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت، زائران بتوانند در این شهر بتوانند توقف کنند.

زائرسرای 14 معصوم(ع) با پذیرایی بیش از 2 هزار نفر در روز

مدیر زائرسرای چهارده‌ معصوم‌(ع) مریانج با اشاره ه پذیرایی از زائران حسینی(ع) اظهار کرد: این زائرسرای بزرگ در ایام رفت و برگشت اربعین فعال است و آماده خدمت‌رسانی به زائران گرامی را دارد.

حمید حاجی‌بابایی بیان کرد: ما در این زائرسرای آمادگی پخت یک تا 2 هزار غذای گرم در هر وعده را داریم و برای صبحانه نیز تا 2 هزار و 500 نفر می‌توانند از این زائرسرا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به توجه به اینکه در مسیر رفت به کربلا کمتر افرادی شب را در زائرسراها به استراحت می‌پردازند، ما بیشترین قدرت خود را برای برگشت زائران گذاشته‌ایم.

اما خدمت به زائران حسینی در این شهر به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه سه موکب نیز در شهر کربلا نیز آماده خدمت‌رسانی به دلدادگان حسینی است.

موکب امام رضا(ع) بزرگترین موکب استان در کربلا

مدیر موکب امام رضا(ع) شهر مریانج از استقرار این موکب در شهر کربلا خبر داد و گفت: روزانه 4 هزار و 500 زائر در این موکب پذیرایی می‌شوند.

نادر پورسبزی با اشاره به اعزام موکب امام رضا(ع) شهر مریانج به کربلا اظهار کرد: این موکب برای چهارمین سال پاپی برای خدمت به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به شهر کربلا اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: کاروان موکب امام رضا(ع) شهر مریانج اواخر هفته جاری به وسیله سه دستگاه تریلر، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه کامیونت و یک دستگاه جرثقیل و متشکل از 40 خادم راهی کشور عراق خواهد شد.

مدیر موکب امام رضا(ع) شهر مریانج بیان کرد: این موکب در مکان سال گذشته خود که زمین شرکت تأمین برق حرم امام حسین(ع) در خیابان شهدا، خیابان روضتین، خیابان بوبیات است، اسکان پیدا می‌کند.

وی از پذیرایی روزانه 4 هزار و 500 پرس غذا خبر داد و افزود: این موکب ظرفیت اسکان روزانه یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 نفر را دارد که در بخش پذیرایی نیز در هر وعده غذایی آمادگی پذیرایی را داریم.

پورسبزی اضافه کرد: روزانه در هر وعده غذایی یک‌هزار و 500 غذا در بین زوارالحسین(ع) توزیع خواهد شد و بیش از 5 هزار میان وعده شامل میوه، کیک، آبمیوه و... به صورت روزانه و طی نوبت توزیع خواهد شد.

وی از نصب پنج چشمه سرویس بهداشتی در محل استقرار موکب خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر کانکس سرویس بهداشتی، کانکس حمام و کانکس ویژه آشپزخانه نیز در این موکب دایر خواهد بود.

مدیر موکب امام رضا(ع) شهر مریانج اضافه کرد: همچنین وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز تهیه شده که در صورت لزوم جهت رفاه حال زائران در موکب نصب شود.

اسکان زائران در موکب امام حسین(ع) مریانج در کربلای معلی

مدیر موکب امام حسین(ع) شهر مریانج از اعزام این موکب برای چهارمین سال پیاپی به شهر کربلا خبر داد.

کاظم یارمحمدی به اعزام موکب امام حسین(ع) شهر مریانج به کربلای معلی اظهار کرد: این موکب برای چهارمین سال پیاپی برای خدمت به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به کربلا اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: کاروان این موکب شهر مریانج اواخر هفته جاری به وسیله دو دستگاه کامیون، یک دستگاه کامیونت، یک دستگاه مینی‎بوس و یک دستگاه وانت و متشکل از 20 خادم راهی کشور عراق خواهد شد.

مدیر موکب امام حسین(ع) شهر مریانج بیان کرد: این موکب در مکان سال گذشته خود در باب‌القبله امام حسین(ع)، میدان مرکزی، روبروی کنسولگری ایران، داخل کوچه پارکینگ اسکان پیدا می‌کند.

وی از اسکان قریب به 500 نفر در این موکب خبر داد و تأکید کرد: این موکب تنها در زمینه اسکان و توزیع صبحانه فعالیت دارد.

یارمحمدی با بیان اینکه علاوه بر اسکان، روزانه قریب به یک‌هزار وعده صبحانه نیز توزیع می‌کنیم، از پخت 5 هزار قرص نان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پنج چشمه سرویس بهداشتی و سه باب حمام نیز در این مکان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این موکب برنامه‌‌های فرهنگی زیادی تدارک دیده شده تا زائران عزیز از آن بهره‌مند شوند.

موکب امام حسن مجتبی(ع) در ورودی شهر کربلا

مدیر موکب امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به حضور این موکب در کربلا بیان کرد: این موکب در ابتدای شهر کربلا نزدیک پل امام حسین(ع) مستقر خواهد شد.

علی‌اکبر انتهایی بیان کرد: در این موکب امکان اسکان 700 زائر و پذیرایی آنها در هر سه وعده فراهم است.

وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر اسکان و پذیرایی خدمات دیگری از جمله خیاطی، کفاشی، لباسشویی، درمانی و... نیز در این موکب فراهم است.

انتهای پیام/89042/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول