اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از کالای ایرانی انجام شد

ثبت ملی و جهانی گچ سمنان و پسته دامغان

رئیس اداره آموزش سازمان صمت استان سمنان از ثبت ملی و جهانی دو محصول مهم استان ازجمله گچ سمنان و پسته دامغان خبر داد.

ثبت ملی و جهانی گچ سمنان و پسته دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی میرکو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت ملی و جهانی دو محصول مهم استان سمنان با عناوین گچ سمنان و پسته دامغان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در جهت گسترش فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و ایجاد نوآوری، ابتکار و دانش فنی در استان سمنان و در راستای حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ثبت محصولات ارزشمند مناطق مختلف کشور در دستور کار وزارت صمت و دفتر حمایت از مالکیت صنعتی قرار گرفته است.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این استان نیز دو محصول ارزشمند گچ سمنان و پسته دامغان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) مطابق با کنوانسیون لیسبون که جمهوری اسلامی ایران در سال 1383 به آن ملحق شد، به ثبت جهانی رسیده است.

میرکو با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های یک‌ساله در تحقق این امر، هدف از این اقدام را شناسنامه‌‏دار کردن این محصولات صادراتی استان سمنان و اطمینان‌بخشی به مشتریان در بازارهای بین‌المللی عنوان کرد.

وی گفت: دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت با همکاری اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان در نظر دارد با تصویب دستورالعمل «درج کد ثبت بین‌المللی حمایت از اسامی مبدأ محصولات ثبت‌ شده در سازمان جهانی مالکیت فکری» در هیأت دولت و تعریف QR Code برای هر محصول و ارتباط دادن آن با وب‌ سایت وزارت صمت به منظور تأیید اصالت محصول، از مزایای ثبت نشان‌های جغرافیایی به‌ منظور ایجاد ارزش‌ افزوده برای تولیدکنندگان و تجار فعال در حوزه‌های مرتبط بهره‌برداری کند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: پنج محصول مهم و صادراتی کشور شامل پسته دامغان، گچ سمنان، خاویار ایران، سنگ مرمر کردستان و پسته رفسنجان توسط دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول