اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وقتی مصدوم تصادفی به خاطر اینکه نمی‌میرد در بیمارستان بستری نمی‌شود

چندی پیش یک بیمار تصادفی با حال عمومی نامساعد به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز مراجعه می‌کنند اما چند ساعت پس از مراجعه به دلیلی عجیب با وجود وضعیت وخیم ایشان مرخص می‌شوند.

وقتی مصدوم تصادفی به خاطر اینکه نمی‌میرد در بیمارستان بستری نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دلیل در معرض خطر بودن بیماران خوزستان به انواع بیماری‌ها همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و با توجه به اینکه در چند سال اخیر موضوعاتی مانند، آلودگی هوا، ریزگردها، باران‌های آلوده، آب آلوده و... به مشکلات حوزه بهداشت و درمان اضافه شدند، اهمیت این دانشگاه دوچندان شده است.

13 مهرماه امسال در یکی از مناطق اهواز تصادفی هولناک بین دو راکب موتورسیکلت رخ می‌دهد که یکی از این افراد از ناحیه فک، کتف، دست و پا دچار شکستگی می‌شود. این بیمار در ابتدا به بیمارستان گلستان مراجعه می‌کند و اورژانس این بیمارستان پس از معاینات اولیه او را به بیمارستان امام خمینی(ره) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارجاع می‌دهد.

این بیمار پس از معاینات اولیه بدون گچ گرفتگی نقاط شکسته و فقط با تزریق داروی مُسکن از بیمارستان مرخص می‌شود. خانواده این بیمار وقتی به مسؤولان دانشگاه معترض می‌شوند که با این وضعیت و شکستگی چگونه این بیمار را مرخص می‌کنید با این پاسخ عجیب مواجه می‌شوند که چون بیمار نمی‌میرد از نظر ما حال عمومی‌اش خوب است و نباید او را در بیمارستان بستری کنیم.

هرچند این بیمار با شکستگی‌های متعدد و حال وخیم از بامداد جمعه به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کرده بود اما مسئولان بیمارستان می‌گفتند که ما پزشک ارتوپد نداریم و باید پزشک درمانگاه او را معاینه کند.

برادر این بیمار به خبرنگار فارس می‌گوید: وقتی خواستیم از درمانگاه نوبت بگیریم برای روز هفدهم مهرماه به ما نوبت دادند که با توجه به وخیم بودن حال برادرمان این موضوع برایمان سخت بود اما از طریق یکی از دوستان فعال در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای روز بعد نوبت گرفتیم و همین موضوع سبب شد که بیمارمان اول وقت روز شنبه در بیمارستان پذیرش و بستری شد.

برادر این بیمار می‌افزاید: تاکنون 3 عمل جراحی روی دست و پای او انجام دادیم و یک عمل جراحی دیگر باید روی فک او انجام گیرد. ولی هنوز متعجبیم که چطور این بیمار با آن حال وخیم از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هرچند خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تماس‌های مکرر برقرار کرد که در هیچکدام از این تماس‌ها موفق به کسب اطلاعات در این باره نشد. همچنین رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) پاسخگوی تلفن خود نبود.

خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع با مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تماس گرفت که ایشان در این حوزه حاضر به پاسخگویی نشدند.

حال باید دید دانشگاه علوم پزشکی اهواز با سایر بیماران چه رفتاری دارد و بیمارانی که برای نوبت گرفتن در درمانگاه آشنا نداشته باشند چگونه می‌توانند بیماران وخیم خود را ویزیت کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید خیلی فوری به وضعیت بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه رسیدگی کنند و علت عدم پاسخگویی معاون درمان و رئیس روابط عمومی دانشگاه را جویا شود.

تصاویر این بیمار به دلیل وخامت حال او و حفظ حریم شخصی‌اش در اختیار خبرگزاری فارس است اما قابل انتشار نیست.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول