اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان خبر داد

بهره‌مندی 10700 دانش‌آموز گرگانی از طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان گفت: امسال طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مرکز استان در 33 مدرسه، 10 هزار و 700 دانش آموز را تحت پوشش خواهد داشت.

بهره‌مندی 10700  دانش‌آموز گرگانی از طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط فرمانداری گرگان، بهجت تربتی‌نژاد در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان گرگان اظهار کرد: طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان که به اختصار «طرح نماد» نامیده می‌شود، مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی، اجتماعی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر از طریق مداخله به موقع و موثر ذکر کرد.

وی از جمله اهداف کلی این طرح را تأمین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه‌محور در کنار ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده و طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و استقرار نظام ارجاع مناسب عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان گفت: در طرح نماد 9 دستگاه اجرایی مشارکت دارند و این طرح از سال 1394 تا سال 1395 آغاز شده و امسال در مرکز استان در 33 مدرسه 10 هزار و 700 دانش آموز تحت پوشش خواهند بود و در سال آتی طرح فوق در تمام مدارس شهرستان اجرا خواهد شد.
تربتی‌نژاد همچنین با اشاره به اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته علمی – اجرایی طرح نماد که متشکل از دستگاه‌های مختلف است خواستار مشارکت فعال سایر اعضا در تحقق اهداف این طرح شد.

ابوالقاسم صفوی سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان ضمن تشکر از اجرای طرح نماد توسط آموزش و پرورش خواستار تشریح ماهیت طرح و پیشرفت‌های حاصله و روش شناسایی آسیب‌ها و در صورت لزوم برگزاری جلسه تخصصی با کارشناسان صاحب‌نظر برای تقویت اجرای این طرح شد و از اعضای جلسه خواست تا علاوه بر مشارکت در مباحث این چنینی و طرح موضوعات چالشی با هدف کمک به اثرگذاری بیشتر همکاری لازم را با مجری طرح به عمل آورند.

علی‌اکبر قجری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی گرگان با اشاره به مکاتبه اداره کل اجتماعی فرهنگی و دستورالعمل پیشنهادی برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان گرگان بیان داشت: از جمله اهداف برگزاری هفته فرهنگی می‌توان به معرفی و تقویت هویت و فرهنگ بومی شهرستان، معرفی اماکن، آثار تاریخی، فرهنگی و مفاخر دینی و علمی شهرستان، توسعه و تقویت وفاق اجتماعی در بین شهروندان، تقویت احساس تعلق جمعی به محیط زندگی، معرفی و انتقال فرهنگ اصیل بومی به نسل جدید و سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل بومی در نقاط شهری و روستایی اشاره کرد.

هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان گرگان به ریاست فرماندار گرگان و با هدف اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان (نماد) در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول