اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل دفتر ممیزی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

تهیه کاداستر 85 درصد اراضی ملی کشور بر عهده سازمان منابع طبیعی است

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی ملی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تهیه کاداستر 85 درصد کل اراضی ملی کشور بر عهده سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

تهیه کاداستر  85 درصد اراضی ملی کشور بر عهده سازمان منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی موضوعی است که در دستور کار ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها قرار دارد؛ جزئیات اجرای این طرح و هم‌اندیشی موضوع گردهمایی مدیران این حوزه در استان زنجان بود که با حضور مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی ملی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی ملی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی پروژه کاداستر اراضی ملی ضمن تقدیر از عملکرد مسؤولان اداره کل منابع طبیعی استان در حوزه ممیزی و حدنگاری اراضی اظهار کرد: استان زنجان در تمام سال‌ها حتی فراتر از آنچه در برنامه آمده در زمینه ممیزی و حدنگاری عملکرد مناسبی داشته و اقدامات ملی انجام گرفته در حوزه ممیزی و حدنگاری کمرنگ بوده است.

 اکرم توفیقی با عنوان اینکه تهیه کاداستر 85 درصد کل اراضی ملی کشور بر عهده سازمان بوده و 15 درصد نیز به عهده سازمان جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: مرزبندی و تعیین مرز 15 درصد نیز بر عهده سازمان جنگل‌ها است.

توفیقی با اشاره به عدم تامین منابع مالی برای اجرای کاداستر ملی افزود: 120 میلیون هکتار از اراضی ملی در سامانه ثبت جانمایی شده و بیش از 32 میلیون هکتار نیز در این سامانه ثبت شده است.

وی با شرح اقدامات صورت گرفته برای اجرای کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد تک برگی ابراز کرد: امسال مهم‌ترین هدف سازمان تهیه کاداستر در جنگل‌ها است، در نتیجه اجرای کاداستر در اراضی جنگلی باید در اولویت ادارات منابع طبیعی استان‌ها قرار گیرد.

توفیقی حوزه‌های آبخیز را دومین اولویت سازمان متبوع در راستای اجرای کاداستر اراضی ملی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم با همراهی مسؤولان ادارات منابع طبیعی در استان‌ها تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های طرح کاداستر باید در استان‌های مختلف آماده شود؛ اظهار کرد: اصلاح اسناد ثبتی طبق ضوابط و قوانین یکی از الزامات این حوزه است.

 

*۹۴ درصد اراضی ملی استان زنجان سند مالکیت دارند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به هدف‌‌گذاری 257 هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای کاداستر در استان عنوان کرد: در صورت تحقق، تنها 20 درصد از اراضی استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت که نیازمند نگاه جدی مسؤولان ذی‌ربط است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۹۴ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دارند؛ تصریح کرد: در بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کاداستر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نیمه نخست سال‌جاری پیگیری 177 پرونده در محاکم قضایی است که 92 پرونده به نفع اداره کل بوده است.

 

*موقعیت مناسب زنجان برای سرمایه‌گذاری‌ها

همچنین مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان در این جلسه با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و ارتباط آن با سرمایه‌گذاری و در نهایت توسعه جوامع ابراز کرد: اقدامات مربوط به رفع تداخلات اراضی می‌تواند در تحقق اهداف توسعه تاثیرگذار باشد.

محمدرضا آبی‌پور نیز در این جلسه ضمن قدردانی از سازمان ثبت اسناد و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود در زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت کشور و جذب سرریزهای سرمایه‌گذاری در تهران می‌تواند از موارد مدنظر برای توسعه استان باشد.

 

*صدور سند تک برگی برای 50 هزار هکتار از اراضی زنجان

مدیرکل ثبت اسناد استان زنجان افزود: طبق نقشه‌های وصولی از اداره کل منابع طبیعی، این نقشه‌ها با سوابق ثبتی هیچ انطباقی نداشت که نیازمند توجه جدی مسؤولان امر است.

جعفر الوندی با اشاره به تعهدات این اداره در سال‌جاری تصریح کرد: در صورت عدم مشکل فنی، انطباق با استانداردها و سابقه ثبتی، اصلاحات هندسی در 50 هزار هکتار از اراضی برای صدور سند تک برگی را در سال جاری انجام خواهیم داد.

نماینده دفتر امور اقتصادی و امور دارایی در این نشست ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی استان زنجان 23 تا 24 درصد توانسته است از مجموعه اسناد موجود، را تک برگی کنند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای بند"د"  هستند که از طریق وزارت دارایی انجام می‌شود، اضافه کرد: البته اداره کل منابع طبیعی از اجرای این بند مستثنی است و مستقیما می‌توانند اطلاعات را از ثبت اسناد تهیه کنند.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول