اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

معتمدی خبر داد

رشد 70 درصدی ظرفیت سلف‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی 4 سال گذشته

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی 4 سال گذشته 70 درصد ظرفیت سلف های دانشجویی این دانشگاه افزایش یافته است.

رشد 70 درصدی ظرفیت سلف‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی 4 سال گذشته

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی سال هایی که در این دانشگاه مسئولیت داشتیم با کمک اساتید به موفقیت هایی دست یافتیم اما باید این روند توسعه یابد.
وی با اشاره به تدوین و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: قرار گرفتن دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم از برنامه های اصلی این دانشگاه به شمار می رود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: اگر بتوانیم به دانشگاه نسل سوم تبدیل شویم بنابراین قادر خواهیم بود تا در چرخه اقتصادی کشور و تربیت دانشجویان مهارت آفرین موثر باشیم.
معتمدی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی این دانشگاه طی سال های 93 و 94 تدوین شد و اکنون واحدی برای نظارت و به روز رسانی این برنامه در دانشگاه ایجاد شده است.
وی گفت: یکی از اهداف مسئولان این دانشگاه ایجاد محیط آرام برای دانشجویان بود که در این راستا موفق بودیم به نحوی که مجوز های اجرای برنامه های دانشجویی به طیف های مختلف سیاسی در این دانشگاه ارائه شد و در محیطی آرام این برنامه ها اجرا شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: لازمه حرکت، ایجاد محیطی مناسب و تقویت همدلی است.
معتمدی تاکید کرد: برای توسعه کیفی فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه اصلاحات ساختاری را طی سال های گذشته در قالب بازنگری و تدوین قوانین، ضوابط و رویه ها آغاز کردیم و براین اساس نظمی در این حوزه ها ایجاد شد.
وی با اشاره به روز رسانی روند جذب، تبدیل وضعیت و ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر هر 15 روز یک جلسه در این زمینه تشکیل می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی چند سال گذشته 100 عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شدند این درحالی است که تعداد 88 عضو هیات علمی دانشگاه نیز طی سال های گذشته بازنشسته شده اند.
دکتر معتمدی عنوان کرد: برنامه داریم تا در راستای ارتقا کیفیت فعالیت های این دانشگاه نحوه ارائه پروژه به دانشجویان دوره دکتری را بازنگری کنیم.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر موضوع اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر نیز جدی شده است، گفت: بنابراین جهت گیری دانشگاه ها باید به نحوی صورت گیرد که به موضوع اشتغال توجه داشته باشند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: توجه به کاربردی سازی علم و پژوهش در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا میزان قراردادهای صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر 2.5 برابر رشد یافته است.
معتمدی تاکید کرد: میزان اعطا مجوز به فعالیت های دانشجویی در این دانشگاه 2.5 برابر در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رشد یافته است.
وی گفت: طی سال های اخیر به تمامی گرایش های مختلف مجوز فعالیت دانشجویی اعطا شده است و در عین حال تنش ها نیز در این دانشگاه کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی 4 سال گذشته 70 درصد ظرفیت سلف های دانشجویی این دانشگاه افزایش یافته و آشپزخانه دانشگاه نیز صنعتی شده است.
معتمدی اظهار داشت: همچنین 15 درصد ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه نیز با کمک خیرین توسعه یافته است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول