اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

رزمایش نظامی پاکستان در آب‌های اقیانوس هند آغاز شد

رزمایش «سی اسپارک 2018» به معنای جرقه دریا توسط نیروهای دریایی پاکستان در سواحل «کراچی» و آبهای اقیانوس هند آغاز شد.

رزمایش نظامی  پاکستان در آب‌های اقیانوس هند آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، رزمایش «سی اسپارک 2018»  به معنای جرقه دریا توسط نیروهای دریایی پاکستان در سواحل «کراچی» و آبهای اقیانوس هند آغاز شد.

هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای سطح آمادگی عملیاتی نیروهای دریایی و بالا بردن انگیزه و اراده پاکستان برای حفظ امنیت و ثبات دریایی در منطقه عنوان شده است.

این رزمایش را نیروی دریایی پاکستان هر دو سال یک بار برای بررسی سطح آمادگی نیروها و طرح های عملیاتی با در نظر گرفتن چالش های منطقه ای و جهانی برگزار می‌کند.

دریادار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان در بازدید از محل اجرای رزمایش در بندر گوادر و سواحل مکران گفت: یکی از اهداف مهم در این تمرینات آمادگی بیشتر برای تأمین امنیت کریدور اقتصادی چین است.

در ادامه دریادار عباسی از شلیک انواع موشک زمین به زمین و زمین به هوا توسط نیروی دریایی بازدید به عمل آورد.

وی در ادامه این رزمایش با مقامات چینی دیدار و اطمینان داد: نیروی دریایی پاکستان به خوبی قادر است امنیت کریدور مشترک دو کشور را تأمین کند.

این رزمایش 2 ماه طول خواهد کشید و از منطقه «جیوانی» واقع در دریای عمان تا «سرکریک» واقع در شمال اقیانوس هند در امتداد مرزهای آبی پاکستان برگزار خواهد شد.

در این رزمایش علاوه بر نیروی دریایی، ارتش ، وزارت دفاع ، وزارت امور خارجه ، وزارت کشور و وزارت دارایی پاکستان نیز سهیم خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول