اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آزمایش نمونه اولیه مریخ نورد جدید

نمونه اولیه یک مریخ نورد جدید به نام اکزومارس 2020 برای استفاده در این سیاره آماده شده، اما فعلا در صحرای تبرناس اسپانیا که شباهت زیادی به مریخ دارد، در حال آزمایش است.

آزمایش نمونه اولیه مریخ نورد جدید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، نمونه اولیه یک مریخ نورد جدید به نام اکزومارس 2020 برای استفاده در این سیاره آماده شده، اما فعلا در صحرای تبرناس اسپانیا که شباهت زیادی به مریخ دارد، در حال آزمایش است.

 این مریخ نورد که به اختصار چارلی نام گرفته سخت افزارها و نرم افزارهای متعددی دارد که کارآیی همه آنها باید کنترل شود.

قرار است این مریخ نورد در سال 2021 به پرواز درآید و در حال حاضر آخرین بررسی های عملیاتی بر روی آن در حال انجام است. تولید یک مریخ نورد خودران از پیچیدگی های زیادی برخوردار است، به خصوص که با توجه به فاصله چند صدمیلیون کیلومتری آن از زمین دریافت سیگنال های مرکز کنترل زمینی توسط آن حداقل نیم ساعت به طول می انجامد.

طراحی بخش عمده ای از این مریخ نورد توسط متخصصان انگلیسی صورت گرفته و آنها می گویند چارلی نسبت به نمونه های قبلی به خصوص در بخش های مکانیکی و حمل و نقل از پیشرفت های قابل ملاحظه ای برخوردار است.

از جمله امکانات پیشرفته این مریخ نورد می توان به رادار نفوذگر زمینی WISDOM، تصویربردار فوق دقیق CLUPI، دوربین پانوراما و بازوهای پرتوان اشاره کرد. در حال حاضر مهم ترین دغدغه طراحان چارلی آن است که سیستم کنترل از راه دور آن به درستی عمل نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول