اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر فلسطینی:

موشک‌ها و راهپیمایی‌های مقاومت گلوله‌ای به قلب عادی سازی روابط بااسرائیل است

تحلیلگر فلسطینی نوشت، فلسطینی‌هابا خون و گرسنگی، زبانی را ثبت می‌کنند که به همه دنیا می‌گوید، ما در صف عادی‌سازی، همکاری امنیتی و نادیده گرفتن حقوق تاریخی ملت فلسطین نیستیم.

موشک‌ها و راهپیمایی‌های مقاومت گلوله‌ای به قلب عادی سازی روابط بااسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فایز ابو شمالة»، تحلیلگر فلسطینی امروز در روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» یادداشتی با عنوان «شلیک موشک‌های مقاومت به قلب عادی سازی با صهیونیست‌ها»، منتشر کرد.

وی در این یادداشت اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین را نماد عالی از همکاری بین گروه‌های مقاومت توصیف کرد و گفت: تا زمانی که موشک‌های مقاومت هدف واحدی را دنبال می‌کنند و تا زمانی که بمب‌های دشمن صهیونیستی بین فلسطینی‌ها و دیگران تمایزی قائل نمی‌شود، هماهنگی بین گروه‌های مقاومت در حمله و دفاع یک تکلیف ملی و اخلاقی است.

نویسنده آورده است: هیچ اختلافی در این عقیده وجود ندارد که مقاومت بر مبنای عکس العمل یا واکنشی در برابر یک موقعیت انفعالی نیست، بلکه اقداماتی دقیق بررسی شده است که با بازتاب‌ها و ایجاد تحولاتی در واقع امر همراست.

وی ادامه داد: با این حال موشک‌های مقاومت که امنیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را در آستانه بازگشت نتانیاهو از سفر به عمان برهم زده بود، برای اسرائیلی‌ها معنای خاص و قابل فهمی داشتند، آنها این شلیک موشک ها را حمل بر پیام‌هایی سیاسی کردند که در واکنش به چیزی فراتر از حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه و کرانه باختری بوده است.

ابوشماله گفت: صهیونیست‌ها معادله خون با خون و حمله با حمله را که مد نظر همه گروه‌های مقاومت است و همچنین جنایاتی را که علیه راهپیمایی‌های مسالمت آمیز بازگشت مرتکب می‌شوند به فراموشی سپردند و به طور عمد شلیک موشک‌های مقاومت که برد نظامی آن فراتر از همین مرزهای سرزمین های اشغالی با غزه نیست با مساله عادی سازی مرتبط کردند و برد سیاسی این موشک‌ها را به سلطان نشین عمان رساندند که از تروریست صهیونیست یعنی نتانیاهو استقبال کرد و همچنین شلیک موشک‌ها را با استقبال ابوظبی از یک تروریست دیگر یعنی «مری رگیف» وزیر فرهنگ اسرائیل و استقبال دولت قطر از یک تیم ورزشی در خاک خود نیز مرتبط کرد.

رای الیوم آورده است: به طور کلی هیچ منطقی این قضیه را انکار نمی‌کند که موشک‌های مقاومت که استحکامات امنیتی اسرائیل را در هم می‌کوبد همزمان استحکامات عادی سازی اعراب با صهیونیست را در هم می‌کوبد چون امنیت و عادی سازی، ستون سیاست نتانیاهو است که به آن بر دیگر احزاب اسرائیلی فخر می‌فروشد،سیاستی که بر اساس نظریه امنیت صد درصدی برای جامعه اسرائیل و همپیمانی با کشورهای عربی به عنوان دروازه ورود به راه حل مساله فلسطین است.

نویسنده اظهار داشت: راهپیمایی‌های بازگشت و موشک‌های مقاومت می‌خواهند به همه بگویند رابطه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها رابطه دشمنی و نه همسایگی است، رابطه جنگ و نه صلح، مقاومت و نه مذاکره است، جنگ با صهیونیست‌ها و نه عادی سازی با صهیونیست‌ها؛ رابطه بین اشغالگر سرزمین‌های فلسطینی با ملت فلسطین هرگز رابطه‌ای مبتنی بر همکاری و هماهنگی، تفاهم و رقص و آواز با آهنگ «سلام سلام سلام برما» نخواهد بود.

نویسنده ادامه داد: سخن از موشک‌های مقاومت و عادی‌سازی ما را تا به اینجا پیش می‌برد تا بدانیم چه کسی یا چه چیزی مشوق نتانیاهو برای سفر به سلطان نشین عمان و سفر وزیر تروریست اسرائیل به ابوظبی بود؟؛ چرا سلطان قابوس برای این امر تشویق شد و از نتانیاهو و یوسی کوهن، رئیس موساد به شکل رسمی و علنی بدون ذره ای ترس استقبال کرد؟؛ چه کسی سلطان نشین عمان را تشویق کرد تا به زبان وزیر خارجه خود بگوید چیزی مانع استقبال ما از نتانیاهو نیست؟.

رای الیوم آورده است: مگر نه که رئیس جمهور مصر چندی قبل پذیرای نتانیاهو بود؟ مگر نه اینکه شاه اردن هم چندی قبل به استقبال نتانیاهو رفت؟ پس آیا یک استقبال حلال و دیگری حرام است؟ مگر نه اینکه محمود عباس چند روز قبل «نداف ارگومن» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی (شاباک) را در منزلش به حضور پذیرفت؟ مگر نه که روسای بیش از یک کشور درخواست داده‌اند  نشست بین آنها با نتانیاهو در هر جایی که نتانیاهو بخواهد ترتیب داده شود؟.

به عقیده نویسنده، کسانی که کار عادی سازی روابط با اسرائیل را رهبری و به شکل عملی پیاده می‌کنند، نمی‌توانند با عادی‌سازی مبارزه کند؛ کسانی که پل‌های دوستی و همکاری امنیتی با اسرائیلی‌ها را بنا می‌کنند نمی‌توانند، دشمن اسرائیل بوده و با عادی‌سازی مبارزه کنند.

ابوشماله در پایان آورده است: در این شرایط فلسطینی‌ها راهی جز راهپیمایی‌های بازگشت و موشک‌های مقاومت ندارند تا با خون و گرسنگی زبان فلسطینی جدیدی را ثبت کنند که به همه دنیا می‌گوید، خیر ما همگی در یک صف برای عادی سازی، همکاری امنیتی و نادیده گرفتن حقوق تاریخی ملت فلسطین نیستیم و رابطه بین ما و این رژیم اشغالگر مبتنی بر بازدارندگی و سیلی با سیلی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول