به گزارش گروه اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، قوانین جدید، کشتیها را ملزم میکند که از سال ۲۰۲۰ از سوخت پاکتری استفاده کنند و این مسئله روسیه را به عنوان بزرگترین تولیدکننده سوخت سولفوری برای کشتیها در معرض میلیاردها دلار ضرر قرار داده است؛ چراکه به نظر میرسد شرکتهای روسی آماده این تغییر نیستند.
پالایشگاههای جهان در تلاش هستند تا خود را برای این تغییر در کیفیت سوخت کشتیها آماده کرده و سوخت پاکترین تولید کنند تا از آلایندگی ایجاد شده توسط کشتیها بکاهند. در حالی که به نظر میرسد پالایشگاههای اروپایی و آمریکایی برای تولید سوخت با سولفور کمتر آماده شدهاند، شرکتهای روسی در این زمینه پیشرفت کمی داشتهاند.
الکساندر شرباکوف، کارشناس ارشد موسسه IHS مارکت، میگوید: صنعت نفت روسیه یکی از بزرگترین بازندگان این تغییر خواهد بود. پالایشگاههای روسی هیچ شانسی برای رسیدن به آمادگی صد درصد در سال ۲۰۲۰ ندارند و بنابراین پالایشگاههای روسیه مجبور میشوند سوخت پر سولفور خود را با قیمتی بسیار پایینتر به فروش برسانند.
بنا به اعلام بانک WOOD&CO که یک بانک سرمایهگذاری در کشورهای در حال توسعه اروپایی است، در سال ۲۰۲۰ ضرر مالی روسیه از محل بهبود کیفیت سوخت کشتیها به ۳.۵ میلیارد دلار خواهد رسید که معادل یک سوم درآمد ۹ میلیارد دلاری شرکتهای روس از صادرات سوخت کشتی طی سال گذشته خواهد بود.
انتهای پیام/