اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

افزایش 116 درصدی صادرات نمد چهارمحال و بختیاری/ سوئد و امریکا خریدار نمد بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات نمد این استان به خارج از کشور در نیمه نخست امسال 116 درصد رشد داشته است.

افزایش 116 درصدی صادرات نمد چهارمحال و بختیاری/ سوئد و امریکا خریدار نمد بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ بهمن عسگری گفت: در نیمه نخست امسال 9 هزار و 150 کیلوگرم انواع تولیدات نمدی استان به خارج از کشور صادر شد، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 116.82 درصدی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: صادرات نمد چهارمحال و بختیاری تا سال گذشته به ایالات متحده آمریکا انجام می‌شد و امسال برای نخستین بار این تولیدات به سوئد نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این میزان صادرات نمد در سال جاری 4 میلیارد و 117 میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2 میلیارد و 750 میلیون ریال بود 49.7 درصد رشد داشت.

عسگری گفت: در نیمه نخست امسال ارزش دلاری نمد صادراتی چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور 97 هزار دلار اعلام شد، این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته که 85 هزار دلار بود 14 درصد رشد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: آمار صادرات نمد استان به خارج کشور از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت، تأیید و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه 250 کارگاه کوچک و 15 کارگاه بزرگ تولید نمد در استان با اشتغالزایی 500 نفر فعال است، اضافه کرد: سالانه 40 تن انواع محصولات نمدی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا 50 تن را دارد.

عسگری با اشاره به اینکه تولید محصولات نمدی چهارمحال و بختیاری به دو روش سنتی و نوین صورت می‌گیرد، ادامه داد: امروزه در بخش تولید نمدهای نوین به علت نوآوری و کاربردهای مختلف افزون بر 40 نوع محصول نمد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/68027/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول