اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
جانباز قطع عضو گیلانی از ناحیه پا:

درهای آسمان و زمین را ببندند مردم در اربعین حضور پیدا می‌کنند/ عیار دولت در اربعین هم پائین بود

جانباز گیلانی که ناحیه پا قطع عضو هست، گفت: درهای آسمان و زمین را ببندند مردم وقت ارادت به امام حسین(ع) باشد خودشان را به کربلا می‌رسند، روی سیاهی برای ذغال می‌ماند.

درهای آسمان و زمین را ببندند مردم در اربعین حضور پیدا می‌کنند/ عیار دولت در اربعین هم پائین بود

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق، دلخوری زائران ایرانی نسبت صف‌های طولانی در مرز مهران و تحقیر پول ایرانی در عراق همچنان یکی از دغدغه‌های جدی است.
با هر زائری که صحبت می‌کنیم از گران بودن دینار و کاهش ده برابر ریال برابر دینار گلایه دارد،نسبت به گران بودن هزینه‌های ارتباطی و مشکلاتی که در مرز برای تردد داشتند، دل پر دردی داشتند.
 یک خانم ایرانی که برای خرید، مسواک، خمیر دندان و یک شانه در طول مسیر نجف به کربلا مراجعه کرده بود و مغازه دار عراقی از وی درخواست دو هزار دینار کرد و به دلیل عدم در اختیار داشتن دینار مجبور به پرداخت 20 هزار تومان شد، گفت: اجناسی که خریدم بسیار معمولی بوده است و پرداخت این رقم واقعا ناراحت کننده است، این در حالی است که سال گذشته برای این سه قلم کالا تنها دو هزار تومان پرداخت می‌کردیم.
 بیشترین گلایه از وضعیت موجود مربوط به اباصلت عابدینی که یک پایش را در دوران دفاع مقدس از دست داد و مشغول توزیع چای بین زائران امام حسین(ع) در مسیر نجف به کربلا بود.
این زائر اهل رودسر گیلان که در کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل شد، از اینکه در کشور عراق به زائران جبهه انقلاب خدمت می‌کند، بسیار خوشحال است، ما گلایه‌اش از مسئولان کشور بابت عدم همکاری برای انتقال مناسب زائران، تحقیر پول ملی و عدم رایزنی با مقامات عراقی برای انتقال آذوقه‌های جمع آوری شده برای پذیرایی از زائران به شدت ناراحت بود.
وی با بیان این مطلب که چرا راننده‌ای که با جان و دل از رودسر برای کمک به هیئت ما حرکت کرده برای عبور از مرز باید 48 ساعت معطل بماند؟
چرا بسیاری از زائران کشورهای دیگر برای حضور در عراق نیاز به ویزا ندارند، آن وقت مردم ایران که در سختی‌ها و مشقات به عراقی‌ها کمک کردند، باید دو برابر سال قبل نسبت به تامین هزینه ویزا اقدام کنند.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: مردم همکاری بسیار مناسبی برای تامین نیازمندی‌های اربعین و برپایی مناسب عزای حسینی دارند، اما دولت هیچ همکاری نکرده و حداقل‌ نیازمندی‌ها کشور را تامین نکرده است.
وی یادآور شد: اگر درهای آسمان و زمین را ببنندند مردم پای ارادت به امام حسین(ع) برسد خودشان را به مراسم اربعین می‌رسانند، فقط رو سیاهی برای ذغال می‌ماند.
جدای از بحث اقتصادی یکی از گلایه‌های جدی مردم، مشکلاتی که در مرز برای ورود به خاک عراق به وجود آمده ،ترس از تکرار این موضوع در مسیر برگشت همچنان به یکی از نگرانی‌های جدی زائران تبدیل شده  که امید است با تمهیدات ویژه این گلایه‌ها دوباره مطرح نشود.
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول