اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها در مسیر جنبش نرم‌افزاری/۵۵

ارائه کاتالیزور دوستدار محیط زیست با قابلیت ۱۵ بار استفاده

محققان ایرانی کاتالیزوری جدید، در دسترس، دوستدار محیط زیست، کارآمد و قابل بازیافت مغناطیسی ارائه دادند که قابلیت استفاده مجدد تا 15 بار را دارد.

 ارائه کاتالیزور دوستدار محیط زیست با قابلیت ۱۵ بار استفاده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، استفاده از کاتالیزور ناهمگن به دلیل این که به آسانی از مخلوط واکنش بازیافت شده و مجدداً قابل استفاده بسیار مقرون به صرفه است، اما سایت‌های فعال کاتالیزوری آن به اندازه کاتالیزورهای همگن در دسترس نبوده و فعالیت کمتری نسبت به کاتالیزور همگن نشان می‌دهند. بنابراین نیاز به سنتز یک کاتالیزوری با فعالیت بالا و قابلیت جداسازی ساده حس می‌شود.

با استفاده از نانوذرات مغناطیسی می‌توان به این اهداف دست یافت. یکی از کاربردهای نانوذرات مغناطیسی به کارگیری آن به عنوان کاتالیزور در تعداد زیادی از واکنش‌های شیمیایی است.

این نانوذرات به علت پخش آسان در محیط مایع و تشکیل سوسپانسیون پایدار همانند سیستم همگن دارای فعالیت کاتالیزوری بالایی هستند.

همچنین نانوذرات مغناطیسی را می‌توان به سادگی با استفاده از یک آهنربای خارجی از مخلوط واکنش تفکیک کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد.

در این راستا سنتز نانوذرات مغناطیسی سولفونه شده در دستور کار قرار گرفت تا به این ترتیب هم مشکل جداسازی کاتالیزورهای همگن مرتفع و هم امکان دستیابی به کاتالیزوری با فعالیت بالا فراهم شود. نانوذرات مغناطیسی سولفونه شده کاتالیزوری جدید، در دسترس، دوستدار محیط زیست، کارآمد و قابل بازیافت مغناطیسی است که قابلیت استفاده مجدد تا 15 بار را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول