اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

رقابتی با تلفیق دو و دوچرخه

برتری دوچرخه‌سوار شیرازی در مسابقات دوگانه کشور + معرفی رشته دوگانه

مرحله دوم کشوری لیگ مسابقات دوگانه که تلفیقی از دو و میدانی و دوچرخه سواری است با قهرمانی ورزشکار شیرازی به پایان رسید.

برتری دوچرخه‌سوار شیرازی در مسابقات دوگانه کشور + معرفی رشته دوگانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرحله دوم کشوری لیگ مسابقات دوگانه که تلفیقی از دو و میدانی و دوچرخه سواری است با قهرمانی بانوی ورزشکار شیرازی به پایان رسید.

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس با ابراز رضایت از قهرمانی ساناز پرهیزی در این رقابت‌ها به خبرنگار فارس می‌گوید: این ورزشکار شیرازی که عضو هیات دوچرخه سواری فارس است سال گذشته نیز در هر 3 مسابقه دوگانه کشوری نفر اول کشور شد.

 

هادی باشفاعت ادامه می‌دهد: این رقابت‌ها امسال به میزبانی شهر نور مازندران برگزار شد و 9 تیم و 70 نفر در آن شرکت کردند که با موفقیت بانوی ورزشکار شیرازی به پایان رسید.

وی اضافه می‌کند: به دلیل اینکه لیگ تیم دوگانه نبود، دوچرخه سواری از شیراز در تیم دیگری از این دسته مسابقات کشوری شرکت کرد و خوش درخشید.

باشفاعت سطح مسابقات را نیز مطلوب قلمداد می‌کند و می‌افزاید: رشته دوگانه دارای فدراسیون جداست و تلفیقی از دوچرخه سواری و دو و میدانی است که رشته پر تحرکی به شمار می‌رود.

رشته پرتحرک

یک کارشناس رشته سه گانه نیز با تاکید بر تحرک و پویایی در این رشته عنوان می‌کند: این ورزش ترکیبی از ورزش‌های دو، شنا و دوچرخه ‌سواری است.

علی لطفی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌افزاید: در کشور ما برای بانوان به دوگانه تبدیل شده و شنا از آن حذف شده است که با عنوان ورزش دوگانه شناخته می‌شود.

 

وی با اشاره به تاریخچه این رشته ورزشی بیان می‌کند: رشته دوگانه اصلی ترکیب اسکی صحرانوردی و تیراندازی است و در قرن ۱۸ میلادی اسکی، مهم‌ترین ورزش‌های رزمی در شمال اروپا به شمار می‌رفت.

لطفی می‌افزاید: مشخصه یک سرباز خوب برخورداری از مهارت تیراندازی و اسکی استقامت بود که تلفیق این 2 مهارت منجر به مسابقات ورزشی رشته دوگانه شده و پس از پایان جنگ جهانی دوم این ورزش برای افراد غیر نظامی نیز آزاد شد.

وی با اشاره به رشته سه گانه اظهار می‌کند: ورزش سه ‌گانه یا تریاتلون با انجام سه مرحله استقامتی برگزار می‌شود و شامل شنا، دوچرخه ‌سواری و دو است که مسافت هر یک از این مراحل با توجه به نوع مسابقه تغییر می‌کند.

لطفی با دسته‌بندی مسافت مسابقات می‌گوید: در مسافت سرعتی ۷۵۰ متر شنا، ۲۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۵ کیلومتر دو گنجانده می‌شود، در مسافت استاندارد یا المپیکی ۱٫۵ کیلومتر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۱۰ کیلومتر دو و در مسافت طولانی ۱.۹ کیلومتر شنا، ۹۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۲۱٫۱ کیلومتر دو مقرر شده است.

این کارشناس ورزشی با ذکر تاریخچه این رشته در کشور عنوان می‌کند: حدود 10 سال است که رشته دوگانه و سه گانه که ترکیب دوچرخه سواری، دو و شنا (دوگانه فاقد شنا) است در کشور دارای فدراسیون شده اما فارس در این رشته تیم ندارد.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول