اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ ۱۰ آبان ۹۷

پیوستن خواننده پاپ به «لاله زار»/ اجرای نمایش در مترو ولی‌عصر(عج)

تماشاخانه ایرانشهر پس از وقفه دو روزه به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اجرای نمایش‌های «سیزیف»، «نامبرده»، «تروما» و «حریق» را از سرگرفت.

پیوستن خواننده پاپ به «لاله زار»/ اجرای نمایش در مترو ولی‌عصر(عج)

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، ‎تئاتر مستقل تهران  از تابستان ٩٦ تاکنون به منظور کشفِ استعدادهای تازه در بازیگری کارگاه‌های بازیگری ایده تا اجرا را با کارگردانی سعیدبهنام،کوروش نریمانی،رکسانا مهرافزون،مهدی کوشکی و همینطور فاز اول کارگاه های «نهضت سواد آموزی» را با مصطفا کوشکی برگزار کرده است .

در این دوره علاوه بر آموزش و تمرین تئاتر بر دیدن دسته جمعی تئاترهای ِروی صحنه و اردوهای تئاتری هم تاکید می‌شود. ‎این کارگاه در ٢دوره مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. ‎دوره مقدماتی ‎در چهار ماه هنرجویان در این دوره علاوه بر الفبای بدن و بیان با زیبایی شناسی هنر و تئوری تئاتر و شیوه های اجرا نیز آشنا می شوند. در دوره پیشرفته تمرین پروژه پایانی آغاز می‌شود و هنرجویانی که دوره مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، دوره پیشرفته را با تمرین نمایش تا آماده شدن برای اجرا پشت سر میگذارند

این کارگاه‌ها ‎روزهای ٥شنبه  و جمعه ساعت ١٣تا١٦ برگزار می‌شود. ‎دوره پیشرفته ‎شامل ٤ماهه دومی است.در پایان اجرای نمایش با حضور هنرجویان دوره پیشرفته به مدت یک ماه هر شب در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود .

*اجرای سوگواره سفر عشق در مترو تهران

سوگواره سفر عشق به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی پریزاد و مجری طرح حمید عبدالحسینی از ۲۱ مهر ماه در تالار ناصرخسرو به صحنه رفت و حال در ایوان انتظار مترو ولیعصر هر شب ساعت ۱۸ در حال اجرا است.

در این نمایش بازیگرانی چون امیر علی بلورچی، فرشاد رسولی، شهاب ذوقی، حسین مرادی نژاد، مهربان خداوردی، علیرضا پرتوی، محمد مهدی پریزاد، علی وسکاتی، حسام گنج خانلو، محمد ابراهیم خلیلیان،نوید امدادی، آریا افشاری،رسول تجلی، فرهاد ابری، محمد کلانتری،مصطفی کلانتری، آیدین فرهنگ، سینا شهری به ایفای نقش می‌پردازند.

*اجراهای تماشاخانه ایرانشهر آغاز شد

تماشاخانه ایرانشهر پس از وقفه دو روزه به مناسبت فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع) اجرای خود را شامگاه چهارشنبه ۹ آبان آغاز کرد. در سالن استاد سمندریان نمایش‌های «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی و «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی به ترتیب در ساعت‌های۱۸:۳۰و ۲۱ به صحنه می‌روند.

همچنین نمایش‌های «تروما» به کارگردانی افسانه ماهیان و «حریق» به کارگردانی افروز فروزند نیز به ترتیب در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی میزبان مخاطبان خواهد بود.

*اجرای تعزیه در خانه هنرمندان ایران

خانه هنرمندان ایران تا ۱۶ آبان هر شب ساعت ۱۸ میزبان اجرای تعزیه گروه کانون کهربای تعزیه است. مجید خسروآبادی سرپرست گروه کانون «کهربای» تعزیه است، از دیگر اعضای این گروه می‌توان به میرزا ابوالفضل منبت کار، یحیی گلوردی، مهدی بخشی، کاظم جده خواه، مهدی صیادی، ابوالفضل گلوردی، حسین گلوردی، جواد پاکنژاد، اسماعیل علی اسلام و احمد مقدسی نام برد.

فضل و فتاح، حجه الوداع امام حسین، شهادت عابس و شوزب، شهادت وهب و غلام ترک، شهادت حر ابن یزید ریاحی، ورود اسرا به مدینه، شهادت امام حسن، شهادت امام رضا، شهادت شاهچراغ مجالس تعزیه شب‌های پیش رو است. علاقه‌مندان می‌توانند تا چهارشنبه ۱۶ آبان هر شب ساعت ۱۸ به فضای باز خانه هنرمندان ایران مراجعه کند.

*«از کجا اومدیم» به صحنه تئاتر آمد

 «از کجا اومدیم» جدیدترین اثر گروه «تئاتر ما» است، که برای مخاطبان ۴ تا ۸ سال در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت. این اثری نمایشی که پاسخی برای یکی از مهمترین پرسش‌های کودکان است. پروژه «قایم با شک» انجمن راه، با هدف آگاهی رسانی برای پیشگیری از کودک آزاری جنسی؛ اولین مرجع علمی و تخصصی در ایران که تلاش می‌کند با گسترش آموزش‌های پیشگیرانه در فضای حقیقی و مجازی، برای تمام خانواده‌های ایرانی، کودکان بیشتری را از خطر تجربه آزار جنسی در امان نگه دارد.

نمایش «از کجا اومدیم» با حضور محمدهادی عطایی و الکا هدایت به عنوان بازیگر و بازی دهنده عروسک به صحنه می روند، و مهدی چاکری نویسنده «از کجا اومدیم» است. همچنین در بخش هایی از این نمایش لیلی رشیدی و خسرو پسیانی با صدا و تصویر حضور دارند.

*شجاع کاوه و مهدی مقدم به «لاله زار، هتل کاتوزیان» پیوستند

اردلان شجاع کاوه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مهدی مقدم خواننده پاپ به جمع بازیگران نمایش «لاله‌زار، هتل کاتوزیان» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی پیوستند. این نمایش به زودی در خانه نمایش مهرگان خاطره های تهران قدیم را زنده خواهد کرد. پیش از این حضور قاسم زارع و شهره قمر در این نمایش قطعی شده بود. 

فهرست کامل بازیگران نمایش «لاله زار، هتل کاتوزیان» به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول