اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سفر «عمران‌ خان» به چین ؛ بسته 6 میلیارد دلاری محور رایزنی

نخست وزیر پاکستان که برای سفری چهار روزه عازم چین شده در دیدار با مسئولان عالیرتبه پکن در خصوص بسته شش میلیارد دلاری پکن به اسلام آباد به رایزنی پرداخت.

سفر «عمران‌ خان» به چین ؛ بسته 6 میلیارد دلاری محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان که برای سفری چهار روزه عازم چین شده در دیدار با مسئولان عالی‌رتبه پکن در خصوص پرداخت بسته شش میلیارد دلاری پکن به اسلام آباد به رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در دور نخست دیدارهای خود، با «شی جی پینگ» رییس جمهور چین دیدار و گفت وگو کرد.

قرار است چین بسته اعتباری جدید شش میلیارد دلاری شامل 1.5 میلیارد دلار کمک نقدی، 1.5 میلیارد دلار وام با بازپرداخت بلندمدت و سه میلیارد دلار در قالب کریدور اقتصادی چین- پاکستان (CPEC) به اسلام آباد ارائه دهد.

عمران خان در دیدار با رییس جمهوری چین گفت: حزبش تنها دو ماه قدرت را در این کشور به دست گرفته اما وضع اقتصادی بسیار دشواری را به ارث برده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه پاکستان در زمان حاضر با کمبود نقدینگی، کسری بودجه و کسری اعتبارات جاری روبرو شده است.

«شی جی پینگ» نیز در این دیدار گفت: چین اهمیت زیادی برای روابط با پاکستان قائل است و قصد دارد تا با نخست وزیر و دولت جدید پاکستان همکاری دوجانبه را تقویت کند.

به دنبال ورود عمران خان نخست وزیر پاکستان به پکن ، «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

«وانگ یی» در دیدار با همتای پاکستانی خود گفت: پکن اجازه نمی دهد اسلام آباد با مشکلات اقتصادی مواجه شود.

وزیران امورخارجه چین و پاکستان در ملاقات امروز جمعه درباره تدابیر و راه های گسترش همکاری ها، مناسبات تجاری و اقتصادی ، کوریدور اقتصادی دو کشور و همچنین حفاظت از نظام های چند جانبه جهان مذاکره کردند.

وزیران امورخارجه چین و پاکستان درباره مسایل مهم منطقه ای و بین المللی رایزنی کرده و دستور کار 10 ماده ای برای همکاری های سیاسی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «یائو جینگ» سفیر چین در «اسلام آباد» از مشارکت ایران و افغانستان در کریدور اقتصادی این کشور موسوم به سیپک خبر داد.

در حال حاضر اختلافات سیاسی ایران و عربستان در کنار روابط نزدیک تهران به دهلی نو از جمله نگرانی‌های مهم طرح پاکستانی نسبت به پیوستن ایران به سیپک هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول