اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 54 درصدی مبادلات بازرگانی ازبکستان و اوکراین

سفیر اوکراین در ازبکستان گفت: مبادلات بازرگانی 2 کشور در 8 ماه گذشته سال 2018 میلادی با 54 درصد افزایش به 268 میلیون و 400 هزار دلار رسید.

افزایش 54 درصدی مبادلات بازرگانی ازبکستان و اوکراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «یوری ساوچینکو» سفیر اوکراین در ازبکستان در نشستی خبری گفت: مبادلات بازرگانی 2 کشور طی 8 ماه گذشته با 54 درصد افزایش به 268 میلیون و 400 هزار دلار رسید.

وی اظهار داشت: مبادلات بازرگانی بین 2 کشور بیش از پیش افزایش می‌یابد و امسال صادرات اوکراین به ازبکستان نیز با توجه به صادرات شکر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

سفیر اوکراین در ازبکستان افزود: طی 8 ماه گذشته صادرات اوکراین به ازبکستان با 83.6 درصد رشد به 187 میلیون و 400 هزار دلار رسیده و واردات کالاهای ازبک توسط اوکراین با 12.4 درصد از سطح 81 میلیون و 100 هزار دلار فراتر رفته است.

اوکراین به ازبکستان دارو و مواد غذایی و همچنین تجهیزات مختلف صادر می‌کند.

اوکراین استقلال این کشور‌ را در تاریخ 24 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 آگوست سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول