اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

حمایت بهزیستی زنجان از 307 معلول ضایع نخاعی/ معلول پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری نداریم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از حمایت بهزیستی زنجان از 307 معلول ضایع نخاعی خبر داد و گفت: در حال حاضر معلول پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری نداریم.

حمایت بهزیستی زنجان از 307 معلول ضایع نخاعی/ معلول پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری نداریم

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: افرادی که از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند و زیرپوشش آن هستند از اقشار خاصی هستند که نیازمند توجه ویژه‌ هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به شرایط خاص مددجویان این اداره کل اشاره کرد و گفت: بهزیستی بر اساس نیاز و موقعیت‌های هر گروه از جامعه هدف خدمات مربوط را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های راهبردی سازمان بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف آن در زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج است، تصریح کرد: اشتغالزایی برای گروه‌های هدف این سازمان امکان تامین امرار معاش، کاهش وابستگی به دیگران، تقویت عزت نفس و در نهایت ابراز وجود یکی از اولویت‌های مهم بهزیستی در حمایت از جامعه هدف این سازمان است.

محمدی قیداری با بیان اینکه یکی از گروه‌های هدف زیرپوشش بهزیستی معلولان ضایعه و آسیب نخاعی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر 307 نفر معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع معلولان ضایعه نخاعی زیرپوشش بهزیستی استان 142 نفر ضایعه نخاعی کمری، 114 نفر نخاعی سینه‌ای و 51 نفر ضایعه نخاعی گردنی هستند، گفت: با توجه به شرایط خاصی که این گروه از معلولان دارند به آنها در دوره ماهیانه حق پرستاری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه همه افرادی که کمک‌هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند، ضایعه نخاعی بوده و نوع، شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی تایید شده است، اضافه کرد: با تلاش صورت گرفته امروز معلول ضایعه نخاعی پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری در استان نداریم.

*پرداخت حق پرستاری بر اساس شدت معلولیت به بیماران ضایعه نخاعی

محمدی‌قیداری به مبلغ هزینه پرداختی حق پرستاری به معلولان اشاره کرد و افزود: معلولان ضایعه نخاعی در سه سطح آسیب به گردن، آسیب به پشت و آسیب به کمر هستند که به هر سه این گروه بر اساس شدت و نوع معلولیت حق پرستاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مبلغ پرداختی به معلولان از یک میلیون و 800 هزار تومان تا 2 میلیون و 300 هزار تومان متغیر است، اضافه کرد: در حال حاضر به 260 نفر از معلولین ضایعه نخاعی مبلغ 800 هزار تا یک میلیون ریال برای کمک هزینه لوازم بهداشتی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: البته آن گروه از معلولانی که برای کنترل ادرار و مدفوع خود با مشکل مواجه هستند ماهیانه یک میلیون ریال برای خرید وسایل بهداشتی نیز دریافت می‌کنند.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه حق پرستاری معلولان خیلی شدید به صورت الکترونیکی واریز می‌شود، اضافه کرد: این اقدام به منظور تسهیل در امور معلولان اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، مهمترین عوامل ایجاد کننده آسیب طناب نخاعی، تصادفات رانندگی، سقوط از بلندی و یا آسیب‌های ضربه‌ای و تومورهای نخاعی و ضایعه نخاعی و نیز عارضه مادرزادی منگومایلوسل، فتق دیسک بین مهره‌ای، لیز خوردن مهره و تومورها است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول