اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان شمالی

فارس گزارش می‌‌دهد

خواهر و برادر جاجرمی برترین‌های تنیس کشور / دو نخبه تنیس در انتظار حمایت مسئولان هستند

علی و یاسمن یزدانی دو نخبه تنیس اهل خراسان شمالی که صاحب رده‌های نخست و دوم کشور هستند و نیاز است مسئولان، به‌ویژه مسئولان ورزشی استان توجه بیشتری را به این ورزشکاران نخبه و آینده دار استان، معطوف کنند.

خواهر و برادر جاجرمی برترین‌های تنیس کشور / دو نخبه تنیس در انتظار حمایت مسئولان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مسابقات کشوری تنیس در رده‌های مختلف و در هر دو بخش پسران و دختران به میزبانی اصفهان در روزهای 7 لغایت 14 آبان ماه برگزار شد.

یاسمن یزدانی تنیسور خراسان شمالی متولد 1387 در این مسابقات در دو رده زیر 10 سال و زیر 12 سال شرکت کرد و در رده زیر 10 توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد و صاحب گردن‌آویز طلا شود. او همچنین در رده زیر 12 سال نیز خوش درخشید و مدال برنز این رده را از آن خود کرد.

یوسف یزدانی پدر و مربی یاسمن یزدانی به خبرنگار فارس در بجنورد گفت: این مسابقات به‌صورت انفرادی بود و حدود 260 نفر در رده‌های سنی 10، 12 و 14 شرکت کرده بودند و یاسمن نیز در دو رده شرکت کرد.

وی در ادامه افزود: چون مسابقه کشوری است همه مدعی‌ها شرکت می‌کنند و تعداد رقبا بالاست.

یزدانی در ادامه بیان داشت: عملکرد یاسمن در این مسابقات بسیار خوب بود و توانست دو مدال طلا و برنز در رده‌های زیر 10 سال و زیر 12 سال به دست آورد.

وی همچنین توضیح داد: در طی سال چند دوره مسابقات کشوری برگزار می‌شود تا درنهایت رنکینگ نهایی شرکت‌کنندگان در سطح کشور مشخص شود، یاسمن از 8 مسابقه برگزارشده در رده زیر 10 سال 4 مسابقه را شرکت کرده که در هر 4 مسابقه با اختلاف زیاد از رقبایش پیشی گرفت و صاحب مدال طلا شده است.

یوسف یزدانی با بیان اینکه یاسمن هم‌اینک با اختلاف ناچیز رتبه 2 کشور در بین تنیسورهای زیر 10 سال دختران را در اختیار دارد بیان داشت: خانم عظیمی نفر نخست دختران زیر 10 سال، هر 8 مسابقه را شرکت کرده و در هر مسابقه‌ای که یاسمن حضورداشته برنده قاطع آن مسابقات یاسمن بوده است.

وی ادامه داد: هر عنوان قهرمانی در مسابقات کشور امتیاز 250 تا 300 دارد و قهرمانی یاسمن در اصفهان 300 امتیاز دیگر را برای او به همراه دارد و جدول رنکینگ کشوری تا هفته دیگر به‌روز می‌شود و یاسمن با اختلاف خیلی کم در جایگاه دوم است. با این احتساب که تنها 50 درصد مسابقات را شرکت کرده و نفر نخست حال حاضر جدول، در تمام 8 مسابقه حضورداشته است.

 

یزدانی ادامه داد: دانیال مشتاقی فر نفر نخست تنیس پسران زیر 10 سال نیز از شاگردان من است و یاسمن او را نیز شکست می‌دهد و می‌توان ادعا کرد یاسمن رتبه نخست زیر 10 سال کشور است.

یاسمن جزو 8 تنیسور اول زیر 12 سال کشور

مربی و پدر علی و یاسمن با اشاره به اینکه یاسمن در رده زیر 12 سال نیز صاحب‌عنوان است افزود: در بین تنیسورهای دختر زیر 12 در جدول رنکینگ بین 8 نفر اول قرار دارد و از 4 مسابقه‌ای که در این رده سنی شرکت کرده 3 مدال برنز به دست آورده است و امسال سطح یاسمن بسیار متفاوت است و با اختلاف زیاد رقیبانش را از پیش رو برمی‌دارد.

 

یاسمن از بهترین استعدادهای بانوان در کشور

وی ادامه داد: حین بازی‌ها که بازیکنان تیم ملی قدیمی نیز هستند اعتقاددارند که یاسمن یکی از بهترین استعدادهای بانوان کشور است. مدیر تیم‌های ملی تنیس هم که چند باری بازی یاسمن را دیده معتقد است یاسمن می‌تواند جای ارغوان رضایی را بگیرد. (بازیکن ایرانی‌الاصلی که متولد فرانسه است و بهترین جایگاهش در رنکینگ جهانی رتبه پانزدهم بوده و به ملکه تنیس ایان معروف است).

یوسف یزدانی خودش از مربیان تنیس است و در حال حاضر چند سالی است که به خاطر شغلش ساکن اصفهان است، او اهل شهرستان جاجرم از خراسان شمالی بوده و سال‌های زیادی در جاجرم زندگی کرده؛ یوسف یزدانی دو فرزند به نام‌های علی و یاسمن دارد که علی 16 سال دارد و پیش از یاسمن تنیس را همراه پدر شروع کرده است.

علی رتبه نخست زیر 16 سال کشور است

 

علی از معدود تنیسورهای ایران است که عنوان قهرمانی در هر سه رده سنی 12، 14، 16 قهرمان کشور شده و هر سه جام را بالای سر برده است و همچنین عنوان قهرمانی لیگ 12 سال، 14 سال و 16 سال را نیز به دست آورده است و در حال حاضر با اختلاف زیادی رنک یک تنیس پسران 16 سال کشور است.

یوسف یزدانی پدر و مربی علی در ادامه توضیح داد: علی در اردوی تیم ملی در کشور توسط یک مربی کروات که 16 سال مربی استعداد یاب آی تی اف بوده مورد ارزیابی قرار گرفت و وی را در آینده بهترین بازیکن ایران دانست. در حال حاضر یاسمن نسبت به آن زمان علی یک‌قدم جلوتر است و البته به این دلیل است که حریف خوبی مثل علی دارد اما علی رقیبی ندارد که بخواهد با آن تمرین کند.

وی ادامه داد: علی در حال حاضر مشغول تمرین است و امسال در مسابقات قهرمانی کشور زیر 16 به میزبانی کرج که در حدود یک ماه قبل برگزار شد بر سکوی اول ایستاد و تا یک ماه دیگر، دور برگشت لیگ را پیش رو دارد و بعدازآن مسابقه بین‌المللی آی تی اف در کیش برگزار می‌شود و اگر شرایط مهیا باشد علی شرکت خواهد کرد.

به تنیس خیلی بها داده نمی‌شود

یزدانی در پاسخ به این سؤال که برنامه آینده‌تان برای فرزندانتان چیست، گفت: اگر شرایط مهیا باشد دوست دارم که علی کم‌کم مسابقات آی تی اف در کشورهای خارجی را شرکت کند و البته سالانه در ایران نیز این مسابقات یک یا دو بار برگزار می‌شود، اگر رتبه آی تی اف بگیرد و در آی تی اف آن به رده زیر200 برسد آن زمان می‌تواند مسابقات گرند اسلم شرکت کند و به قله‌های موفقیت و پیشرفت نزدیک و نزدیک‌تر شود.

وی در ادامه به مشکلات پیش رو برای پیشرفت علی و یاسمن اشاره کرد و افزود: بچه‌ها بایستی در مسابقات حضور یابند تا پیشرفت کنند اما شرایط مالی اجازه حضور در همه مسابقات را نمی‌دهد و مجبوریم گزینشی در مسابقات شرکت کنیم. مثلاً امسال یاسمن از 8 مسابقه تنها در 4 مسابقه حضور یافت که اگر بخواهیم برآورد هزینه داشته باشیم برای هرکدام از بچه‌ها سالانه فقط 8 سفر داخلی داشته باشیم هزینه‌ها بسیار زیاد است و باید همه هزینه را خودم تأمین می‌کنم و از محل‌های دیگر یا مبلغی نیست یا بسیار ناچیز است.

مربی و پدر علی و یاسمن ادامه داد: البته نیاز به سفرهای خارجی هم هست که تاکنون به علت نبود بودجه میسر نشده و در کل به تنیس خیلی بها داده نمی‌شود، البته بها ندادن در همه رشته‌های ورزشی هست اما در تنیس بیشتر است و فکر می‌کنند در تنیس ایران مقام‌ها راحت به دست می‌آید و خیلی نگاه مثبتی وجود ندارد.

وی یکی از علت‌های زندگی در اصفهان را داشتن بستر مناسب‌تر نسبت به خراسان شمالی برای بچه‌ها عنوان کرد و گفت: تفاوت اصفهان با خراسان شمالی این است که حداقل فضا برای کار خود افراد وجود دارد و می‌توان روی توانمندی خود حساب کرد چون اصفهان جزو استان‌های قدیمی تنیس ایران است و باعث می‌شود حداقل روی توانمندیهای شخصی حساب کرد.

به اسم خراسان شمالی اما بی‌بهره از حمایت‌های استان/ از مسئولان شهر خودم توقع بیشتری دارم

یزدانی با اشاره به اینکه هم علی و هم یاسمن همه مسابقاتشان را به اسم خراسان شمالی شرکت می‌کنند افزود: اگر قرار است اسپانسری هم باشد بایستی مسئولان استان کمی تلاششان را در این امور بیشتر کنند و متأسفانه از سوی شهر خودم جاجرم، نیز کم‌کاری می‌شود، به‌هرحال انتظار دارم رایزنی‌های بیشتری در شهر خودم با صنایعی همچون کارخانه آلومینای جاجرم اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: جاجرم یک ورزشکار ملی بیشتر نداشته، همه رشته‌های ورزشی زحمت می‌کشند اما یک ورزشکار ملی مانند علی که پیراهن ملی داشته باشد نداشته آن‌هم در این سن و سال و لذا توقع حمایت بیشتر هست.

یوسف یزدانی همچنین بیان کرد: یک واقعیتی که وجود دارد در اصفهان همچنان غریبه حساب می‌شوم و در شهر خودم جاجرم خیلی از مسئولین را می‌شناسم و آن‌ها هم من را می‌شناسند و با کارخانه آلومینا هم دیدار داشتم و یک سری قول‌هایی هم داده‌اند اما فعلاً حمایت زیادی صورت نگرفته است.

وی در انتها افزود: یک تفاوت خیلی بزرگ‌تر این است که در اصفهان شاید 100 قهرمان ملی در رشته‌های مختلف داریم و در رشته‌های مختلف مدعی‌های زیادی دارد و همچنین وقتی می‌شنوم که خانه‌ای که به سهراب مرادی رکورددار المپیک دادند پس گرفتند، من دیگر امیدی ندارم که بخواهم اقدامی کنم و فکر می‌کنم اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد و حمایتی باشد بایستی از استان خودم خراسان شمالی باشد.

انتهای پیام/ 71013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول