اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

در 2 سال گذشته صورت گرفت

وقف بیش از 50 منزل مسکونی در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه وقف منزل مسکونی در همدان افزایش‌ یافته است، گفت: در دو سال گذشته بیش از 50 خانه مسکونی در شهرهای مختلف استان همدان وقف‌ شده است.

وقف بیش از 50 منزل مسکونی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: حل مشکل مردم یک معامله با خداست و معادلات آن را نمی‌توان از نوع معادله‌های معمولی به شمار آورد.

وی با بیان اینکه واقفی در همدان 260 سال پیش املاک خود را برای تأمین لباس زوار سیدالشهدا وقف کرده است، افزود: امسال 8 هزار دست لباس برای زوار ایرانی و پاکستانی سیدالشهدا فراهم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه این واقف در ثواب این زوار شریک است، تصریح کرد: در بحث اربعین حسینی هرساله موکب‌هایی در سطح استان برقرار شده و امسال 300 میلیون تومان در این حوزه  هزینه شده است.

 وی با اشاره به اینکه از محل موقوفات در سال جاری 160 نفر برای نخستین بار به زیارت امام رضا(ع) اعزام شدند، ادامه داد: سال گذشته از محل موقوفات بخشی از هزینه‌های هشت دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی در مناطق محروم اسدآباد، کبودراهنگ و ملایر تأمین شد.

کاروند با بیان اینکه برای بیماران سرطانی ملایر و  همدان نیز از محل موقوفات هزینه شد، خاطرنشان کرد: بیمارستان 32 تختخوابی امام حسین(ع) و  مرکز اورژانس شهرستان ملایر از محل موقوفات احداث‌شده است و برای شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند نیز قابل‌ استفاده است.

وی با اشاره به اینکه از محل موقوفات یک واقف در 32 روستا که بیمار صعب‌العلاج داشته باشند ویزیت و داروی رایگان و پیگیری درمان ارائه می‌شود، گفت: واقفی دیگر وجود دارد که از محل وقف او 500 میلیون تومان برای لوازم‌التحریر از ابتدای مهرماه تاکنون برای افراد کم‌بضاعت هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: 120 واحد مسکونی در شهرک مدنی هرساله وقف‌شده و پذیرای زوج‌های جوان است که تا سه سال می‌توانند در این منازل سکونت و با اجاره ناچیز 180 هزار تومان زندگی خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از 50 منزل مسکونی در شهرهای استان همدان وقف‌ شده است، افزود: بسیاری از وقف‌ها در سال‌های اخیر به منازل مسکونی باز می‌گردد اما وقف مغازه و زمین کشاورزی بوده است.

کاروند با اشاره به اینکه یک زوج جوان که همه زندگی‌شان یک منزل مسکونی بود را وقف کردند و جای دیگر مستأجر شدند، تصریح کرد: هفته قبل در شهرستان نهاوند یک جوان که تازه ازدواج‌ کرده بود خانه خود را وقف حوزه علمیه کرد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته 11 مورد وقف صورت گیرد، ادامه داد: مردم نیاز نیست که اداره اوقاف را مسؤول موقوفه کنند، بلکه خودشان می‌تواند مدیریت آن را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول