اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا اعلام کرد

اتحادیه اروپا خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی/ اروپا کنار ایران خواهد ماند

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا همواره در زمینه حمل و نقل کنار ایران خواهد ماند و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: اتحادیه اروپا خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی است.

اتحادیه اروپا خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی/ اروپا کنار ایران خواهد ماند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ماجا باکران، امروز در اجلاس آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با حضور ۱۶ تن از اتحادیه اروپا در تهران و در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: اتحادیه اروپا همواره در بخش حمل و نقل کنار ایران بوده است و این همکاری‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۶ هیأتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد که در این دیدار توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی حاصل شد. حال پس از آغاز تحریم‌های جدید می‌گویم در مسیر همان توافقات حرکت خواهیم کرد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا اظهار داشت: ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی انجام می‌شود و اینکه در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته است، اهمیت ندارد.

باکران اضافه کرد: اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین دلیل خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا این ارتباط کماکان برقرار باشد.

وی‌ ادامه داد: توسعه همکاری‌ها موجب می‌شود جریان لجستیک و زنجیره حمل و نقل به سرانجام برسد؛ این مزیت حمل و نقل به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست محیطی نیز می‌شود. به همین دلیل باید امنیت را ارتقا دهیم و این در کانون فعالیت‌های ما قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا بیان کرد: ضرورت دارد زمینه برای رقابت سالم و برابر ایجاد شود و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقا بنادر باشیم. به همین دلیل خوب است که بتوان تبادل اطلاعات در فعالیت‌های خود داشت.

باکران تصریح کرد: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم، به همین دلیل فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتر انجام می‌شود و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفت. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید با آنها سازگار شد که تمرکز بالایی از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا در این موارد انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این اجلاس می‌خواهیم در کنار تمرکز و صحبت درباره اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا، به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا اظهار داشت: از بخش خصوصی می‌خواهیم که با حاکمیت و قانون‌گذار همراه باشد، زیرا تلاش آنها در تسریع فعالیت‌ها کمک به سزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول