اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سفیران مغز و شناخت برای ترویج علوم و فناوری‌های شناختی به مدارس می‌روند

با حمایت کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و به مناسبت هفته ترویج علم طرح سفیران مغز و شناخت در مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی تهران و برخی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

 سفیران مغز و شناخت برای ترویج علوم و فناوری‌های شناختی به مدارس می‌روند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این طرح به منظور معرفی علوم و فناوری های شناختی با  انجام سخنرانی ها  توسط دانشجویان نخبه رشته های پزشکی، فنی مهندسی و روانشناسی و نصب روزنامه های دیواری با موضوع تازه های علوم شناختی در دو مرحله و در بیش از 150 مدرسه  به اجرا در می آید.

طرح سفیران مغز و شناخت به‌ عنوان گامی مؤثر در جهت معرفی عمومی و آموزش نسل آینده محسوب می شود و مرحله نخست آن از اواخر ماه جاری برای یک دوره یک ماهه و گام بعدی این طرح همزمان با هفته آگاهی از مغز و در هفته اول اسفند امسال برگزار خواهد شد.

دانشجویانی که به عنوان سفیران مغز و شناخت به مدارس اعزام می شوند، دوره های تخصصی مبانی علوم شناختی، تشریح مغز، بیماری های اعصاب، فن بیان و روش تحقیق در علوم اعصاب شناختی را طی کردند.

علوم شناختی، دانشی میان‌رشته‌ای، نو و پویا است و می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی بشر کمک کند.
طرح سفیران مغز و شناخت با همکاری انجمن علوم اعصاب و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در سراسر مناطق 22 گانه تهران و برخی مدارس استان های کشور برگزار می شود.

طرح سفیران مغز و شناخت برای اولین بار در سال ۹۴ و در طول هفته‌ آگاهی از مغز با پیشنهاد و همکاری انجمن علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد. 

در هفته سلامت روان، هفته ترویج علم و هفته آگاهی از مغز در سال های 95 و 96 نیز دانشجویان پزشکی و مهندسی، بعد از برگزاری جلسات آموزشی، به‌عنوان سفیران مغز و شناخت به تعدادی از مدارس استان تهران و استان ها اعزام و محتوای آموزشی مورد نظر را به دانش آموزان ارائه دادند. 

بر اساس این گزارش، طرح سفیران مغز و شناخت با استقبال مثبتی در سطح مدارس و درمیان دانش آموزان و مدیران این فضاهای آموزشی و علمی روبرو شد و در هر دوره انجام آن سالیانه چهارده هزار دانش آموز ، با حوزه های علوم شناختی و ساختارها و عملکرد مغز آشنا شده و آموزش های لازم را دریافت می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول