اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم مطرح کرد

آنچه والدین در مورد درمان بلوغ زودرس فرزندان خود باید بدانند

فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه بلوغ زودرس سبب کوتاهی قد و اختلال روحی و روانی در دختران و پسران می‌شود، گفت: در صورتیکه علائم بلوغ زودرس به صورت کامل بروز یابد نگران کننده است.

آنچه والدین در مورد درمان بلوغ زودرس فرزندان خود باید بدانند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین دلشاد در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم در ارتباط با موضوع بلوغ زودرس در دختران و پسران اظهارداشت: بلوغ یک فرایند فیزیولوژی در زندگی هر فرد است که آن را به تکامل می‌رساند و سن شروع بلوغ در دختران و پسران متفاوت بوده که طی دهه‌ها اخیر به دلیل شرایط زندگی و مسائل تغدیه‌ای کاهش یافته است.

وی افزود: سن طبیعی بلوغ آغاز آن در دختران از ۸ سالگی و در پسران از ۹ سالگی است و به طور کلی فرایند بلوغ ۵ سال به طول می‌انجامد تا فرد قدرت باروری پیدا کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه آغاز بلوغ قبل از ۸ سالگی در دختران و قبل از ۹ سالگی در پسران زودرس است، گفت: در صورتیکه علائم بلوغ قبل از سن مقرر به صورت کامل بروز یابد نگران کننده بوده ولی اگر منفرد باشد چندان جای نگرانی ندارد.

این فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم عنوان کرد: متوقف شدن رشد قدی و بسته شدن صفحات رشد از عوارض بلوغ زودرس در دختران و پسران است که با اقدامات ببه موقع والدین می‌توانند از این مشکل پیشگیری کنند.

دلشاد گفت: مشکلات روحی و روانی و اجتماعی از دیگر عوارض بلوغ زودرس به شمار رفته که با درمان دارویی می‌توان فعالیت غدد هیپوتالاموس، هیپوفیز و غدد جنسی را مهار کرد.

وی بیان داشت: محور فعالیت این ۳ غده در درون بدن سبب آغاز بلوغ زودرس در دختران و پسران شده که درمان دارویی مناسب پاسخگوی رفع این مشکل است البته داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود عارضه خاصی ندارد و مصرف آن طولانی مدت نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول