اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خبر داد

هزینه یک‌میلیارد تومانی برای سایت غسالخانه باغ بهشت همدان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از هزینه یک‌میلیارد تومانی برای سایت جدید غسالخانه موقوفه باغ بهشت همدان خبر داد.

هزینه یک‌میلیارد تومانی برای سایت غسالخانه باغ بهشت همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات‌رسانی اداره اوقاف شهرستان همدان طی ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در موکب حضرت زینب(س) حسینیه 14 معصوم(ع) شهر همدان 10 روز خدمات‌‌رسانی صورت گرفت که در این مدت 10 هزار پرس غذا بین زوار توزیع شد.

وی به مساعدت بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و پروانه‌ای اشاره کرد و گفت: امسال 100 میلیون تومان از محل موقوفات برای بیماران پروانه‌ای و صعب‌العلاج هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه از محل نیت واقفان خیراندیش سال گذشته و امسال 200 میلیون تومان برای بیماران صعب‌العلاج و پروانه‌ای هزینه شده است، افزود: به بیماران صعب‌العلاج 32 روستا مساعدت شده است.

تربیت 12 هزار حافظ قرآن کریم در همدان

وی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از سال 90 آغاز شده است، گفت: امسال هفتمین سال اجرای این طرح است.

حسینی با بیان اینکه امسال 2 هزار سهمیه تربیت حافظان قرآن کریم برای همدان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از سال 90 تاکنون 12 هزار نفر حافظ قرآن کریم تربیت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ مجازی قرآن کریم، بیان کرد: 700 قرآن‌آموز با این مرکز حفظ مجازی قرآن کریم همدان ارتباط دارند و از سال گذشته تاکنون 50 میلیون تومان برای مربیان و تماس‌ها هزینه شده است‌.

اعزام 20 فرد بی‌بضاعت به مشهد مقدس

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به اجرای طرح زائران حرم رضوی اشاره کرد و افزود: سال گذشته 40 زائر بی‌بضاعت شناسایی و به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی از اعزام 20 فرد بی‌بضاعت طی یک ماه آینده به مشهد مقدس خبر داد و گفت: هزینه هر نفر 400 هزار تومان است که به صورت متمرکز از سوی سازمان اوقاف پرداخت می‌شود.

حسینی با تاکید به اینکه هر سال با توجه به موجودی موقوفات تعدادی از افراد به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، در ادامه به اجرای طرح «دست‌های مهربانی» اشاره کرد و افزود: با احصاء نیات موقوفات به توزیع اقلام غذایی، پوشاک و... بین نیازمندان اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به توزیع سبد کالا بین نیازمندان از محل موقوفات، ادامه داد: سبد کالایی به ارزش 50 میلیون تومان توزیع شده که هر سبد نیز 250 تومان ارزش داشته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه طرح «مهر تحصیلی» همزمان با بازگشایی مدارس اجرا می‌شود، گفت: به ارزش 20 میلیون تومان لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده که به ازای هر نفر 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در چهار مدرسه منطقه دیزج همدان برای دانش‌آموزان نیازمند کفش تهیه شد، خاطرنشان کرد: 9 میلیون تومان برای خرید 150 جفت  کفش‌ هزینه شد.

هزینه 15 میلیون تومانی برای تهیه جهیزیه نوعروسان

حسینی از هزینه 15 میلیون تومانی برای تهیه جهیزیه نوعروسان از محل موقوفات خبر داد و گفت: در طرح «مهر تندرستی» برای درمان بیماران 200 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به مساعدت 60 میلیون تومانی به فقرا که به صورت موردی به اداره اوقاف مراجعه کرده‌اند، افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی 70 میلیون تومان به اماکن مذهبی مساعدت شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان اشاره کرد که در مجموع 35 میلیون تومان برای این منظور هزینه شده است، خاطرنشان کرد: 20 میلیون تومان از محل موقوفات برای اعزام زائران به حرم امام حسین (ع) هزینه شد.

مساعدت 35 میلیون تومانی به مدارس علوم دینی

وی با بیان اینکه 35 میلیون تومان به مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه  مساعدت شده است، افزود: به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه 150 میلیون تومان از محل موقوفه کمک‌رسانی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه 120 منزل مسکونی برای اجاره به زوج‌های جوان در اختیار اداره اوقاف است، گفت: این منازل را به افرادی اجاره می‌دهیم که 6 دستگاه معرفی کرده باشند.

وی با تاکید به اینکه از مستاجرین این واحدها یک چهارم قیمت واقعی اجاره دریافت می‌شود، افزود: ماهانه 180 تومان از آنها اجاره دریافت می‌کنیم در حالی که اجاره واقعی 800 هزار تومان است که در طول یک سال 800 میلیون تومان به زوجین جوان کمک کرده‌ایم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» طی ایام نوروز، گفت: در این ایام مبلغانی را از شهر قم به آستان مقدس امامزادگان اعزام  می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه «نشاط معنوی»، افزود: طی ایام تابستان در اجرای این طرح و به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان 70 میلیون تومان هزینه شد.

حسینی با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» در ماه رمضان اجرا می‌شود، گفت: در این ایام به منظور اطعام روضه‌داران از محل موقوفات 30 میلیون هزینه شد.

ثبت 5 وقف جدید در همدان

وی از ثبت 3 وقف جدید طی امسال در همدان خبر داد و افزود: از دهه وقف سال گذشته تاکنون 5 وقف جدید در همدان ثبت شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه امسال برای بیماران بضاعت یک منزل مسکونی وقف شد، خاطرنشان کرد: دو زمین نیز برای ساخت حسینیه وقف شده است.

وی با اشاره به مشاوره‌های ارائه شده در خصوص وقف‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه، گفت: در حوزه دارو و درمان و روضه‌خوانی وقف‌هایی صورت گرفته که همچنان به وقف‌های جدید بر اساس نیاز جامعه احساس می‌شود.

حسینی به اقدامات اقدامات عمرانی در اداره اوقاف شهرستان همدان اشاره کرد و افزود: 150 میلیون تومان برای ساخت 30 چشمه سرویس بهداشتی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت 300 متر حسینیه 220 میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در بازسازی 35 چشمه سرویس بهداشتی آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) 60 میلیون تومان هزینه شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به تخریب و بازسازی تربت‌خانه امامزاده گرجی همدان که 70 درصد پیشرفت داشته است، افزود: تخریب و بازسازی امام‌زاده قاسم روستای انصارالامام(ع) آغاز شده که 25 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به مرمت، اجرا و کف‌سازی سرای حاج صفرخان با مشارکت میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: در این مکان بالغ بر 250 میلیون تومان هزینه شده است.

حسینی به حصارکشی و نورپردازی بقعه فرزند علی با هزینه 70 میلیون تومان اشاره کرد و افزود:‌ ساخت حسینیه جانبی امامزاده اسماعیل(ع) فامنین با پیشرفت فیزیکی 60 درصد 100 میلیون تومان هزینه برداشت.

وی با اشاره به ساخت تربت‌خانه حسینیه امامزاده ابوالحسن(ع) روستای ماماهان به مساحت 70 متر و پیشرفت فیزیکی 40 درصد، گفت: 40 میلیون برای این منظور هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به ساخت 20 چشمه سرویس بهداشتی در مسجد جامع همدان با هزینه بالغ بر 15 میلیون تومان، افزود: بالغ بر 40 میلیون تومان برای خرید و بهره‌برداری ضریح امامزاده اسماعیل(ع) هزینه شده است.

وی با بیان اینکه چشمه سرویس بهداشتی امامزاده یونس(ع) روستای پیرنهان 40 میلیون تومان هزینه شد، گفت: سایت جدید غسالخانه باغ بهشت در یک‌هزار و 100 متر مربع یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

حسینی با اشاره به اجرای جدول‌کشی خیابان‌های باغ بهشت، افزود: برای اجرای 300 حفره قبر 500 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/89026/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول