اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

موزه وقفی همدان افتتاح شد

موزه وقفی همدان با حضور مسوولان کشوری و استانی در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) افتتاح شد.

 موزه وقفی همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امشب موزه وقفی همدان با حضور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسوولان استانی در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) افتتاح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه به همت هیات امنای امامزاده عبدالله(ع) تربت‌خانه این مکان مقدس در طبقه زیرین افتتاح شده است، اظهار کرد:‌ از افتتاح این مرکز یک سال می‌گذرد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه حسینیه و سالن اجتماعات امامزاده عبدالله(ع) بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است، گفت: برای تکمیل آن نیاز به اعتبار داریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی امامزاده عبدالله(ع) همدان قریب به یک سال افتتاح شده و در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: امروز نیز شاهد افتتاح موزه وقفی این مکان مقدس هستیم که درصددیم آن را گسترده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه در این مجموعه اشیای وقفی، اهدایی و کشفی نگهداری خواهد شد، گفت: در این محل 450 قلم که برخی کم‌نظیر و بی‌نظیر هستند، نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بین این آثار کتاب‌هایی با سابقه 700 ساله دیده می‌شود، افزود: امیدواریم آثار تاریخی با موضوع وقف به ویژه وصیت‌نامه‌هایی که در دست مردم است برای حفظ و نگهداری از آنها به اداره اوقاف تحویل داده شود.

انتهای پیام/89026/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول