اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله اقدامات سرکوبگرانه ائتلاف سعودی در شرق یمن را محکوم کرد

دفتر سیاسی انصارالله یمن اقدام مشترک نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن در سرکوب معترضان به اشغالگری در استان المهره را محکوم کرد و درباره تداوم این گونه اقدام‌ها هشدار داد.

انصارالله اقدامات سرکوبگرانه ائتلاف سعودی در شرق یمن را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش انصارالله یمن اقدامات ائتلاف سعودی و اماراتی و دولت مستعفی این کشور در استان «المَهره» را محکوم کرد.

دفتر سیاسی این جنبش شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات ‌کنندگان این استان را شدیدا محکوم کرد و این گونه اقدامات را خصمانه خواند.

جنبش انصارالله یمن در این بیانیه تاکید کرد که در کنار اهالی استان المهره در رویارویی با «اشغالگری سعودی‌ها» ایستاده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش شبکه المسیره یمن، در بیانیه انصارالله تأکید شده است که اهالی استان المهره بخش جدایی ناپذیر مردم آزاده یمن بوده و هرگز تن به ذلت و خواری نمی‌دهند.

جنبش انصارالله به «نیروهای اشغالگری سعودی» و «مزدوران» آن‌ها در باره تداوم تلاش آن‌ها برای اشغال استان شرقی المهره هشدار داد و گفت که «آزادگان ملت یمن» در کنار یکدیگر می‌توانند در برابر اشغالگری ایستاده و همه اراضی اشغال شده را کاملا آزاد کنند.

اقدامات ائتلاف سعودی به کمک دولت مستعفی یمن در استان المهره طی ماه‌های گذشته از جمله تلاش برای ایجاد بندر نفتی در المهره و کشیدن خط لوله نفتی از عربستان سعودی به یمن و از آنجا به دریای عرب، اعتراض اهالی این استان را در پی داشت.

اهالی استان المهره در واکنش به این اقدامات استعماری و توسعه‌طلبانه سعودی‌ها طی این مدت بارها دست به تظاهرات ضد اشغالگری زدند که در آخرین این تظاهرات که امروز چهارشنبه برگزار شد، نیروهای دولت مستعفی و ائتلاف سعودی با یورش به آن‌ها، دست به سرکوب اعتراضات زدند.

رسانه‌های یمنی با اشاره به این رویداد نوشت که در حمله سعودی‌ها و نیروهای دولت مستعفی یمن، یک معترض کشته شده و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول