اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

آیت‌الله حسینی:

جهان برای پذیرش فرهنگ شیعه آماده است/افزایش صمیمیت میان شیعیان و اهل سنت در عراق

نماینده رهبری در عراق با بیان اینکه جهان برای پذیرش فرهنگ شیعه آماده است، گفت: شیعه به‌عنوان یک اسلام معتدل و توانمند درحال شناخته شدن است و شرایط تبلیغ شیعه در سراسر دنیا فراهم است به همین علت باید از این فرصت موجود تبلیغی به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

جهان برای پذیرش فرهنگ شیعه آماده است/افزایش صمیمیت میان شیعیان و اهل سنت در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید مجتبی حسینی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه تبلیغ بر محور قرآن و نهج‌البلاغه اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: به جای اختراع سوژه‌های تبلیغی اگه به دنبال سوژه‌های قرآنی و نهج‌البلاغی باشیم زودتر به نتیجه می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین کار تبلیغ تشویق افراد به تقوا و ایمان است، اضافه کرد: نهج‌البلاغه باید به‌عنوان محور تبلیغ قرار گیرد چراکه کتاب ممتازی است که اگر انسان در آن تأمل نکند قدردان آن نخواهد بود.

عضو خبرگان رهبری اساس تبلیغ را خیرخواهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مخاطب احساس کند که به دنبال خیرخواهی او هستیم با مبلغ به زودی همراه خواهد شد؛ تبلیغ فقط عبارت از گفتار نیست بلکه در رفتار و عملکرد افراد نیز جایگاه مشخصی دارد.

وی با بیان اینکه غنیمت شمردن فرصت‌های تبلیغی باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، مطرح کرد: این سخن که هیچگاه گناهکاران از گناه خود دست نمی‌کشند سخن نادرست و اشتباهی است و ما وظیفه داریم که به رسالت و وظایف خود عمل کنیم.

حسینی یادآور شد: برخی از افراد به شیوه‌ای صحبت می‌کنند که موجب ناامیدی می‌شوند درحالی‌که نظام اسلامی تاکنون پیشرفت‌های بسیاری به دنبال داشته است هر چند مشکلات هم باید رفع شود اما نباید به میزانی دردها را تکرار کنیم که مشکلات مردم بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سال‌های بسیاری در ایران و عراق عراق به دنبال ترویج روح بی‌دینی بوده است، عنوان کرد: رشد ایران از نظر فرهنگی و انقلابی جهش بزرگی داشته است و اکنون نیز برای برخی از مردم عراق ولایت فقیه به یک اصل تبدیل شده است.

حسینی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از صدام در عراق به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعی و سنی بوده است، تصریح کرد: اهل سنت در عراق احترام خاصی برای شیعیان قائل هستند و با آن‌ها ارتباط مطلوبی دارند.

نماینده رهبری در عراق از ارتقا جایگاه ایران در عراق یاد کرد و گفت: اکنون در سراسر عراق مردم از ایرانی‌ها به ویژه روحانیون تجلیل می‌کنند و این نشان از ارتباط مطلوب ایرانی‌ها و عراقی‌هاست.

وی با بیان اینکه جهان برای پذیرش فرهنگ شیعه آماده است، مطرح کرد: شیعه به‌عنوان یک اسلام معتدل و توانمند درحال شناخته شدن است و شرایط تبلیغ شیعه در سراسر دنیا فراهم است به همین علت باید از این فرصت موجود تبلیغی به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول