اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

پیگیری سوژه مردم: فرجام بورسیه‌های مظلوم و مغضوب دولت چه می‌شود؟

فارس من| پرونده‌های دیوان عدالت اداری گواهی بر رد ادعای حل مشکل بورسیه‌هاست

شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: وجود صدها پرونده در مراجع مختلف مرتبط منجمله دیوان عدالت اداری گواهی بر ردّ مدعایِ اخیر وزیر علوم مبنی بر رفع مشکلات بورسیه‌هاست.

فارس من| پرونده‌های دیوان عدالت اداری گواهی بر رد ادعای حل مشکل بورسیه‌هاست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه در واکنش به جدیدترین اظهارنظر وزیر علوم درباره بورسیه‌ها طی بیانیه‌ای تاکید کرد که اغلب دانشگاه‌ها بسیاری از دانش آموختگان بورسیه را که حتی دارای حکم جایابی و تعیین محل خدمت نیز بوده‌اند و تمامی مراحل قانونی را طی کرده‌اند، برای آغاز به کار نمی پذیرند و وجود صدها پرونده در مراجع مختلف مرتبط منجمله دیوان عدالت اداری گواهی است بر ردّ مدعایِ  اخیر وزیر علوم مبنی بر رفع مشکلات ایجاد شده در مسیر سر انجام یافتن موضوع جذب و به کارگیری دانش آموختگان بورسیه. 

این شورا در ابتدای بیانیه‌ای که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده، آورده است: متاسفانه به نظر می رسد که از سوی برخی دست اندر کاران سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به عنوان خواستگاه آغاز (هجمه ای سیاست بازانه و خلاف قانون، خلاف تدبیر و خلاف اخلاق در اعمال ظلم به عده کثیری از بورسیه ها ـ بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در روز 13 تیرماه 1394  ـ  همچنان در مورد بورسیه ها اطلاعات غلط به وزیر علوم می رسد.

شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که تا به امروز شاهد آن هستیم این است که اغلب دانشگاه‌ها بسیاری از دانش آموختگان بورسیه را که حتی دارای حکم جایابی و تعیین محل خدمت نیز بوده‌اند و تمامی مراحل قانونی را طی کرده‌اند، برای آغاز به کار نمی پذیرند. رزومه علمی این دانش آموختگان گواهی می دهد که آنها از نخبگان کشور هستند که بارها در مجامع علمی داخل یا خارجی  باعث افتخار آفرینی شده اند و حتی در مواردی پیشنهاد همکاری از بهترین دانشگاه های دنیا را داشته اند ولی همچنان با تداوم حضور خود در کشور بر آنند تا دین خود را به کشور و ملت خویش ادا کنند و در عین ناباوری بعضاً بیش از چهار سال است که با بی مهری برخی مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها روبرو شده اند.

این شورا تاکید کرد که تعداد زیادی از بورسیه ها همچنان به کارگیری نشده اند. وجود صدها پرونده در مراجع مختلف مرتبط منجمله دیوان عدالت اداری گواهی است بر ردّ مدعایِ  اخیر وزیر علوم مبنی بر رفع مشکلات ایجاد شده در مسیر سر انجام یافتن موضوع جذب و به کارگیری دانش آموختگان بورسیه. واقعیت آنست که تداوم مشکل بورسیه ها نه تنها به صورت موردی نیست، بلکه برعکس ادعای وزیر همچنان عده قابل توجهی با این مشکلات مهندسی شده برای حذف دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه از مسیر خدمت به کشور، دست به گریبان هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وجود تعداد زیادی احکام قطعی لازم الاجرا توسط دیوان عدالت علیه ظلم صورت گرفته در دانشگاه ها نشان از اثبات مظلومیت بورسیه هاست که صد البته با نمایش پایبندی مدیران به مدعای قانونمداری و تلاش برای رفع مشکلات و نیز از سوی دیگر اقتدار و قاطعیت دستگاه قضا بایستی هر چه سریع تر توسط دانشگاه ها اجرا شود.

این شورا تاکید کرد که بهتر است وزارت علوم آمار دقیقی از جذب و به کارگیری بورسیه ها و نیز تبدیل وضعیت آنها به استادیاری ارائه کند.

در پایان این بیانیه آمده است: امید است پس از گذشت چندین سال از آغاز هجمه ای خلاف قانون، خلاف تدبیر و خلاف اخلاق در اعمال ظلم به عده کثیری از بورسیه ها (بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در 13 تیرماه 1394 ) و نیز به تبع خانواده های بورسیه شدگان، آمار ارائه شده از سوی مسئولین وزارت علوم و خصوصاً وزیر در رابطه با سرانجام یافتن موضوع بورسیه ها (به عنوان موضوعی مهم و مورد توجه درحوزه تحت مدیریت وی) ، از چنان دقتی برخوردار باشد که با ارائه مثال‌های نقض متعدد، به سادگی زیر سوال نرود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول