اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

استاندار زنجان:

چراغ تولید پتروشیمی در زنجان روشن خواهد شد/ مدیری: وضعیت پتروشیمی زنجان غیرقابل برگشت شده است

استاندار زنجان تاکید کرد: رابطه و نظام مالی داخلی و خارجی بین بانک ملی و پتروشیمی زنجان برقرار شده و چراغ این شرکت برای تولید روشن خواهد شد.

چراغ تولید پتروشیمی در زنجان روشن خواهد شد/ مدیری: وضعیت پتروشیمی زنجان غیرقابل برگشت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه تشریح خط سیر و فرآیند این توفیق و ترسیم نقشه راه آینده شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در سالن پیامبر اعظم زنجان برگزار شد که در آن اقدامات انجام شده طی 12 سال گذشته در این شرکت و آینده پیش رو با گشایش اسناد اعتباری تشریح و تاکید شد، این شرکت در حال حاضر به وضعیت غیرقابل بازگشتی رسیده است که برخلاف ناامیدی ایجاد شده، پتروشیمی زنجان به سرانجام خواهد رسید.

پتروشیمی زنجان با 90 هزار سهامدار خرد، 350 میلیارد تومان سرمایه دارد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باید به 700 میلیارد تومان برسد.

گشایش اسناد اعتباری به مبلغ 157 میلیون یورو در ماه جاری بعد از مدت‌ها تلاش مهم‌ترین و البته نقطه امیدواری برای به سرانجام رسیدن این پروژه است که البته از دلایل تشکیل این جلسه هم بود.

تکریم از استاندار به دلیل تلاش‌هایش در به سرانجام رسیدن این پروژه را می‌توان از دیگر دلایل تشکیل این جلسه عنوان کرد که با توجه به اجرایی شدن قانون بازنشستگان فردا این سمت را ترک به جای خود به فتح‌اله حقیقی خواهد داد.

استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه با گزارش‌های رسیده در ابتدای ورود به استان امید چندانی به این پروژه نداشته و بعد از آشنایی با مجموعه برای کمک به این مجموعه به ویژه سهامداران خرد تلاش کرده است، افزود: قرار بود این شرکت با 90 هزار سهامدار خرد و سرمایه 350 میلیارد تومانی اعلام ورشکستگی کند.

اسداله درویش‌امیری پاسخگویی به سهامداران را دغدغه خود به هنگام بررسی موضوع پتروشیمی زنجان اعلام کرد و افزود: با وجود همه مشکلاتی که شامل عدم تامین مواد اولیه در وزارت نفت، عدم تامین منابع مالی توسط دولت و عدم تمایل بانک ملی برای ادامه کار، به خاطر اقتصاد و اشتغال استان برای به سرانجام رساندن این پروژه وقت گذاشتم.

وی با بیان اینکه رونوشت اقدامات و مکاتبات انجام شده برای پیشبرد امور پتروشیمی زنجان موجود است، ادامه داد: با صرف وقت زیاد و برگزاری جلسات متعدد به صورت استانی و ملی، توربین‌های خریداری شده برای شرکت پتروشیمی زنجان بارگیری شده و در مسیر ایران است.

استاندار زنجان تاکید کرد: رابطه و نظام مالی داخلی و خارجی بین بانک ملی و پتروشیمی زنجان برقرار شده و چراغ این شرکت برای تولید روشن خواهد شد.

 

درویش‌امیری (در پاسخ به مطلب مطرح شده در مورد موانع ایجاد شده برای پیشبرد امور پتروشیمی زنجان و معرفی افرادی که مانع تراشی می‌کنند در این جلسه،)  با تایید این مانع تراشی گفت: اگر این موانع ادامه داشته باشد، با توجه به رابطه خوبی که با رسانه‌های زنجان دارم، موضوع را رسانه‌ای خواهم کرد.

استاندار زنجان به حاشیه‌سازی ایجاد شده در مورد رفتن خودش به پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: این مطلب بر اساس نیت خوانی انجام شده، چرا که من منصب و سمت دولتی را بوسیده و کنار خواهم گذاشت.

 

*آماده کمک به پتروشیمی زنجان بعد از تحویل سمت بدون پذیرش مسؤولیت هستم

وی با بیان اینکه بعد از این بدون هیچ سمت و مسؤولیت دولتی و حق و حقوقی در کنار مسؤولان پتروشیمی زنجان خواهم بود، افزود: اگر جایی احساس کردید که می‌توانم کمک کنم به انجام این کمک افتخار خواهم کر،د چرا که خدمت به اشتغال کشورم را وظیفه خود می‌دانم.

درویش‌امیری با تقدیر از همه سهامداران پتروشیمی زنجان گفت: باید قدردان سهامداران عمده این شرکت بود که به جای فعالیت در امور دلالی در امور اشتغال و اقتصاد کار و فعالیت می‌کنند و به راستی باید دست این افراد را بوسید.

استاندار زنجان با اشاره به برگزاری آئین تکریم خود در روز یکشنبه گفت: از این به بعد از مسؤولان شهرستان ایجرود خواهش می‌کنم در راستای کمک به اشتغال و اقتصاد استان به پیشبرد امور این واحد کمک کنند.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان هم در این جلسه با تشریح روند فعالیت دوره مدیریتی خود از اسفند سال 1393 تا کنون اظهار کرد: شرکت پتروشیمی زنجان به هنگام تصویب شرایط پتروشیمی گلستان و لردگان را داشت که در بین این سه شرکت فقط لردگان در حال حاضر 90 درصد پیشرفت دارد و دو شرکت دیگر به دلیل نداشتن سهامدار متولی وضعیت مشابهی داشتند که با اقدامات انجام شده وضعیت پتروشیمی زنجان تغییرات اساسی کرده است.

 

*پتروشیمی زنجان مشکلات زیادی برای پیشرفت داشت

محمدرضا مدیری عدم رعایت توالی کار را از موانع پیشرفت کار در شرکت پتروشیمی زنجان در سال‌های گذشته دانست و افزود: گویا مدیران مجموعه هدفی جز راضی کردن مسؤولان دولتی نداشتند که البته مشکل کار در اغلب پروژه‌های دولتی است.

وی با تشریح وضعیت پتروشیمی زنجان و شرکت‌های زیرمجموعه آن و همچنین مشکلات موجود گفت: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مشکل تامین آب دارد که تلاش برای تخصیص آب پیش‌بینی شده برای آن ادامه دارد.

 

*وضعیت پتروشیمی زنجان غیرقابل بازگشت است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان وضعیت فعلی این شرکت را غیرقابل بازگشت عنوان و تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی این مجموعه 26 درصد است.

وی با بیان اینکه مصرف آب پتروشیمی زنجان در دست مهندسی جدید با استفاده از فناوری‌های به روزتر است، ادامه داد: گشایش اولین اعتبار اسنادی این شرکت در همین ماه انجام شد.

مدیری در ادامه اقدامات انجام شده برای گشایش اعتبار اسنادی را تشریح کرد که شامل عقد قرارداد مشارکت مدنی، انجام همه مراحل ترهین و توثیق و پرداخت هزینه‌های آن، پرداخت هزینه‌های گشایش اعتبار اسنادی و هزینه‌های کارشناسی مربوط به آن، انجام همه مراحل ثبت سفارش و اخذ تاییدیه‌ها از دفتر ماشین‌سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پرداخت کارمزد سفارش و کارمزد تمهیدات، اخذ تاییدیه‌ها از بانک مرکزی، انتخاب شرکت‌ بیمه و  بازرس و نهایی کردن متن بود انجام شد.

 

*تخصیص ارز مورد نیاز برای پتروشیمی زنجان

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان تاکید کرد: ارز مورد نیاز پتروشیمی زنجان از طریق یک بانک خارجی تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات بانکی پتروشیمی زنجان با پرداخت 170 میلیارد تومان حل شده و در حال حاضر بدهی معوقه ندارد، ادامه داد: زیرساخت‌های انرژی این واحد گاز، آب و برق هم فراهم شده است.

مدیری با بیان اینکه چهاربانده کردن مسیر دسترسی به پتروشیمی زنجان در دست اقدام است، افزود: احداث خط ریلی برای این واجد صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد چرا که موجب کاهش قابل ملاحظه حمل تولیدات خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با اشاره به انجام دو مرحله پذیره نویسی از سهامداران و عدم استقبال به دلیل مشکلات قبلی ابراز امیدواری کرد، مرحله سوم این پذیره با استقبال مواجه شود.

 

*هزینه یک هزار و 500 میلیارد تومانی در پتروشیمی زنجان طی دو سال گذشته

همچنین رئیس هیأت مدیره این شرکت با تشریح روند پذیره نویسی برای این شرکت اظهار کرد: از سال 1385 تا 1395 در این شرکت 300 میلیارد تومان کار ساختمانی در این مجموعه انجام شد.

سید افضل موسوی اعتبار هزینه شده برای شرکت صنایع پتروشیمی زنجان را طی دو سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با این اعتبارات ماشین‌آلات و دیگر تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار هیأت مدیره و مدیریت جدید پتروشیمی انجام کار اولویت‌دار بوده است، افزود: سعی شده با عبرت‌گیری از گذشته مشکلات این شرکت را حل و برای راه‌اندازی آن تلاش شود که به نتیجه رسیده است.

موسوی با تاکید بر سودده بودن پتروشیمی زنجان بعد از راه‌اندازی گفت: این واحد تضمین اشتغال پایدار برای استان خواهد بود که موجبات تحول عظیم را در منطقه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/73004/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول